Antena Meniu Search
x

Video Trenul metropolitan din Cluj, soartă incertă. Reprezentanţii CFR susţin că infrastructura mult prea veche nu va face față, specialiștii îi contrazic

CFR complică lucrurile pentru trenul metropolitan din Cluj, care ar trebui să ajute zecile de mii de oameni ce locuiesc în afara orașului să ajungă la muncă, mai rapid, pe calea ferată. Proiectul prevedea ca trenurile care vor circula precum un metrou ușor să folosească infrastructura actuală a CFR-ului, dar compania de stat și-a dat seama abia acum că e prea învechită ca să facă față unui număr atât de mare de garnituri.

Alex Prunean
de Alex Prunean

la 20.01.2023, 08:45

Vezi și

Noul tren ar urma să lege localitățile Nădășelu și Bonțida din zona metropolitană a Clujului, pe o distanță de 43 de kilometri. Trenurile ar urma să oprească în 21 de stații ale CFR-ului, iar două vor fi nou construite: una la aeroport și una la parcul industrial. În orele de vârf, vor circula la intervale de 30 de minute, iar o călătorie de la un capăt la altul vă dura puțin peste o oră. 

Trenul metropolitan circulă doar pe hârtie

Proiectul prevede folosirea actualelor linii ale CFR-ului, care se suprapun perfect cu traseul propus. Acum însă, compania feroviară de stat și-a dat seama că infrastructura mult prea veche pe care o au nu ar face față unui flux așa mare de trenuri și ar trebui un al treilea fir de cale ferată, paralel cu cele 2 existente.

Emil Boc, primar Cluj-Napoca: Dacă vrei să circule din jumate în jumate de oră că să fie funcțional, să poţi ajunge din Bonțida în 15 minute la Cluj, trebuie să-l faci din jumătate în jumătate de oră. Al treilea fir reprezintă soluţia tehnică. N-am inventat eu, nu credeți că m-am dus eu în gară și am zis bai frate, ar mai trebui un fir pe aici.  

Pe acelaşi subiect

Specialiștii în infrastructură îl contrazic şi spun că pe traseul actual au mai circulat şi câte şase trenuri pe oră. Iar o soluție mai ieftină și mai eficientă ar fi trecerea la semnalizări automate și o coordonare digitală a traficului, în locul clasicului impegat de mișcare din fiecare gară.

Ionuţ Ciurea, asociaţia Pro Infrastructură: Nu este nevoie de un al treilea fir. O linie dublă sau două fire pot să ducă liniștiți încă 4 trenuri pe oră fară probleme.  

Cu a treia linie sau nu, oamenii nu prea mai sunt încrezători că vor putea curând să lase mașina acasă și să circule urban pe calea ferată.

"Ați circula dacă s-ar face trenul ăsta metropolitan?

Da, aș circula cu siguranță."

"Ar fi util dar n-are rost, ăștia numai mint. Ar fi foarte fiabil dar n-o să facă nimeni în următorii 10 ani."

Costul total al trenului metropolitan a fost estimat inițial la 75 milioane de euro, însă anul trecut cifra a crescut la 200 de milioane. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi găsit produse alterate printre cumpărăturile pentru 1 Mai?

Observator » Stiri sociale » Trenul metropolitan din Cluj, soartă incertă. Reprezentanţii CFR susţin că infrastructura mult prea veche nu va face față, specialiștii îi contrazic