Antena Meniu Search
x

Video Prăpastia dintre generaţii se mută în online. Cum împart utilizatorii reţelele sociale în funcţie de vârstă

Prăpastia dintre generaţii s-a mutat online. Tinerii nu mai intră pe Facebook pentru că îi plictisesc postările adulţilor de pe platformă. În plus, toţi prietenii lor sunt pe Instagram, iar Tik Tok a devenit locul de joacă preferat al copiilor. Clipurile scurte, filtrele şi trendurile ţin Generaţia Z lipită de ecrane cu orele. Datele arată că reţeaua chinezească are 1 miliard de utilizatori activi lunar.

de Redactia Observator

la 12.12.2021, 20:31

Vezi și

Paradoxal, o lume digitală care ar fi trebuit să ne conecteze mai uşor a ajuns să ne despartă. Fiecare platformă şi-a adjudecat utilizatorii.

Ioana Matei - reporter Observator: Să luăm exemplul Facebook, prima mare platformă care a schimbat felul în care socializăm. Cei mai tineri dintre utilizatori, Generaţia Z îşi verifică rar news feed-ul. Doar 3 din 10 îl folosesc intră pe Facebook măcar pe săptămână şi asta pentru că nu găsesc aici suficient conţinut creativ. Postările care provoacă dezbateri aprinse îi atrag, însă, pe părinţii şi bunicii lor, care intră pe Facebook în proporţie de 90%, dar şi pe Mileniali. Nativii digitali au conturi pe aproape toate reţelele sociale şi asta pentru că vor să fie la curent cu tot ce se întâmplă.

Aşa se face că platformele şi-au împărţit şi tipul de conţinut. 

Cristian China-Birta - consultant digital marketing: De ce intru pe Facebook? Să văd ce mai face familia. Când intru pe Instagram, de ce intru? Tot eu. Să mă uit la poze frumoase. Pe Tik Tok? Să mă râd de unii. Pe Youtube, să găsesc anumite informaţii despre cum să...

Pe acelaşi subiect

Fiecare generaţie preferă o altă platformă

Utilizator: Eu pe Insta stau cel mai mult, da. 

Reporter: De ce?

Utilizator: Mi se pare că o foloseşte cel mai multă lume şi e foarte user friendly platforma. 

Utilizator: Am şi Facebook, dar nu stau pe el mai deloc. 

Reporter: De ce? Ce nu-ţi place acolo?

Utilizator: Nu ştiu, a devenit demodat pentru mine. 

Utilizator: Pe Tik Tok stau mai mult. Tot aşa, ce îmi apare la recomandate, chestii amuzante, trenduri. 

TikTok a revoluţionat social media. Doar anul acesta, a atras aproape 750 de milioane de noi utilizatori. 

Marian Hurducaş - consultant comunicare: Copiii intră în reţele de socializare ca atunci când ar intra într-o cameră a lor şi ar închide uşa. Ai foarte multe conturi şi foarte mult conţinut educativ, dar modul în care este împachetat totul este mult mai pe placul generaţiilor noi, care vin din spate. 

În tabăra milenialilor, lumea digitală este strâns legată de zona profesională. Magnetismul reţelelor sociale a creat cea mai accesibilă piaţă de desfacere.

Marian Hurducaş - consultant comunicare: Fiecare ecosistem creat de o reţea dezvoltă şi atrage după sine business nou şi locuri de muncă noi şi moduri de a face bani noi. 

Cristian China-Birta - consultant digital marketing: O generaţie în digital nu înseamnă cum ştim noi că o dată la 30 de ani se schimbă generaţiile Ăla micul, de 12 ani, stă pe Tik Tok. În doi ani de zile, s-ar putea să meargă înspre Instagram. Tu, ca brand, care vrei să obţii beneficii din social media, trebuie să ştii traseul ăsta al vârstelor. 

Dincolo de preferinţe, un lucru au în comun toţi utilizatorii, indiferent de vârstă: peste 80% folosesc cel puţin un canal de social media, în fiecare zi.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Tehnologie » Prăpastia dintre generaţii se mută în online. Cum împart utilizatorii reţelele sociale în funcţie de vârstă