Semne bune pentru România. Ce avantaje văd companiile străine care investesc pe piața românească
Pentru unele companii străine, România este un rai al investițiilor profitabile. România a avut oficial, în 2015, o creștere economică de 3,7% față de 2014, cu 0,2 procente peste estimările Comisiei Europene, a anunțat Institutul Național de Statistică. România s-a aflat, astfel, pe locul al doilea în Europa, după Cehia (3,9%), conform focus-economics.com.
De Redactia Observator la 24.02.2016, 14:32
Pentru unele companii străine, România este un rai al investițiilor profitabile. România a avut oficial, în 2015, o creștere economică de 3,7% față de 2014, cu 0,2 procente peste estimările Comisiei Europene, a anunțat Institutul Național de Statistică. România s-a aflat, astfel, pe locul al doilea în Europa, după Cehia (3,9%), conform focus-economics.com.
Cu o piață potențială de peste 19 de milioane de consumatori, România reprezintă una dintre cele mai dinamice economii din Europa Centrală și de Est.
Ce a transformat, însă, România într‐o țară atât de atractivă pentru investitorii străini?
Cotă mică de impozit pe profit, un avantaj pentru companii România are una dintre cele mai mici cote de impozit pe profit din Europa (16%). Dividendele distribuite de o companie românească sunt supuse unui impozit reținut la sursă de 16%. Dividendele distribuite de o companie străină sau de un cetățean străin sunt supuse unui impozit similar, de 16%, cu excepția cazului în care dispozițiile tratatului fiscal de evitare a dublei impuneri sau a directivei filială-mamă prevăd o rată mai mică de impozitare. Totodată, impozitul pe profitul reinvestit este de 0%, fapt care încurajează reinvestirea unei părți a profitului de către companiile românești sau străine.
Resursele umane, adevărata valoare a pieței românești
Salariile din România sunt foarte competitive, prin comparație cu cele din Occident. Forța de muncă din România este calificată, iar 95,6% dintre elevii români din învățământul secundar studiază cel puțin două limbi străine la școală.
După debutul crizei economice în 2008, multe companii occidentale s‐au relocat în Europa de Est. Criza economică a ajutat România la nivelul pieței de birouri, deoarece investitorii străini au constatat că piața românească este îndeajuns de matură și de stabilă pentru a genera o amortizare rapidă a investițiilor și pentru a oferi un randament foarte bun pentru companii.
Mai mult decât atât, resursele umane din România, care par să reprezinte adevărata valoare a pieței românești, permit dezvoltarea unor centre regionale care au nevoie de spațiu și de posibilitatea constantă de extindere.
Ce avantaje resimt companiile străine
Creșterea economică din 2015 și previziunile optimiste pentru 2016 sunt un rezultat direct al creșterii investițiilor străine în România.
România reprezintă cea de‐a doua piață de outsourcing și de servicii partajate din Europa Centrală și de Est din punctul de vedere al vitezei de dezvoltare. În țara noastră există, în acest moment, peste 80 de centre cu aproximativ 45.000 de angajați, iar majoritatea se află în Capitală.
Acesta este și motivul pentru care cererea de spații de birouri în România va crește în următorii ani, iar companiile preferă să se extindă în parcurile de birouri deținute de proprietari, și nu de dezvoltatorii imobiliari.
Spre exemplu, parcurile de afaceri West Gate (Militari) şi Novo Park (Pipera), deținute de fondatorul Genesis Development, Liviu Tudor, se vor extinde cu câte o nouă clădire de birouri, în condiţiile în care gradul de închiriere al birourilor se apropie de 100% în ambele proiecte, după cum aflăm de pe zf.ro.