România, aderare blocată în Schengen. Eugen Tomac cere ca veto-ul Austriei să fie anulat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene
Eugen Tomac, preşedintele partidului PMP, a solicitat oficial Comisiei Europene să atace în justiție decizia Consiliului JAI de a bloca intrarea României în Schengen, la aproape o săptămână de când Austria şi Olanda au votat împotriva aderării României şi Bulgariei la spaţiul de liberă circulaţie. "Veto-ul Austriei trebuie anulat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene", a transmis Eugen Tomac.
De Redactia Observator la 13.12.2022, 10:17Liderul PMP, Eugen Tomac, a transmis că a solicitat oficial Comisiei Europene să se îndrepte împotriva Consiliului UE la Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru a apăra principiile și valorile evocate în Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene, după decizia din 8 decembrie a Consiliului JAI, care a refuzat intrarea României în Schengen.
"Veto-ul Austriei trebuie anulat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
Am solicitat astăzi, oficial, Comisiei Europene să se îndrepte împotriva Consiliului UE la Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru a apăra principiile și valorile evocate în Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene.
României și cetățenilor ei le sunt încălcate drepturi fundamentale ale Uniunii Europene: libertatea de circulație a persoanelor și libertatea de circulație a bunurilor. Prin urmare, Comisia Europeană are obligația să acționeze spre a aplica litera și spiritul legii!", a transmis Eugen Tomac, într-un mesaj postat pe Facebook.
- Primele măsuri în România, după ce Austria ne-a refuzat aderarea la Schengen. Klaus Iohannis a reacţionat abia...
- Iohannis, "supărat şi dezamăgit" de înverșunarea Austriei: "Nu mă face să dau înapoi. Eu voi duce lucrurile...
- O mare companie de stat și-a mutat banii de la BCR, după votul privind Schengen. Rula 12 miliarde de lei anual
Pe 8 decembrie, Austria și Olanda au votat împotriva aderării României și Bulgariei la Spațiul Schengen. Dezideratul României din ultimul deceniu - aderarea la Spațiul Schengen - nu a fost îndeplinit. La 15 ani de la intrarea în Uniunea Europeană şi la 18 ani de la aderarea la NATO, Austria și Olanda au decis să blocheze intrarea țării noastre și a Bulgariei în Schengen. Dacă poziția Vienei era deja cunoscută, Olanda s-a opus doar pentru că Bucureștiul era "la pachet" cu Sofia. Dacă s-ar fi votat doar pentru aderarea României, Haga ar fi dat undă verde. Croația, însă, a primit sprijin unanim și va adera la Spațiul Schengen din ianuarie 2023.
Aderarea la Schengen: Felicitări pentru Croația. România și Bulgaria mai așteaptă
Comisarul pentru Afaceri Interne, Ylva Johansson, a felicitat Croaţia şi pe cetăţenii croaţi pentru aderare şi a declarat că Bulgaria şi România merită, de asemenea, să adere la spaţiul Schengen, dar nu au reuşit să obţină sprijinul unanim necesar pentru a adera la spaţiul de liberă circulaţie a persoanelor şi bunurilor.
Întrebată de jurnaliştii români dacă problema aderării României şi Bulgariei la Schengen ar putea ajunge în cele din urmă pe agenda Consiliului European de săptămâna viitoare, ea a declarat că ar fi surprinsă dacă s-ar întâmpla acest lucru, dar a precizat că susţine orice demers pentru aderarea României şi Bulgariei la Schengen, transmite Agerpres.
Ylva Johansson a spus că rolul Comisiei Europene este să fie optimistă şi a promis că va face din aderarea României şi Bulgariei la Schengen "prioritatea mandatului" său. Mandatul Comisiei Europene se încheie însă în 2024.
România pierde sute de milioane de euro în fiecare lună în care nu e în Spațiul Schengen
După 11 ani de așteptare, România este ţinută, în continuare, la poarta Schengen. Refuzul Austriei de a ne primi în spaţiul fără controale la frontiere înseamnă pierderi pe bandă rulantă pentru noi.
Creşterea economică a ţării va fi afectată, iar românii vor sta în continuare la cozi la graniţă. Iar aici au de pierdut cel mai mult, transportatorii! Întâi cifrele mari: 200 de milioane de euro pierde economia României în fiecare lună, pentru că nu suntem în Schengen.
Călătoriile mai simple și mai rapide, la care speram cu toţii, nu vor deveni realitate. Iar imaginea cu românii epuizaţi şi nervoşi, aşteptând în vămile cu Bulgaria și Grecia, în special în perioada concediilor de vară, nu va dispărea. Nu va dispărea nici aglomeraţia din vămile din vest din perioada sărbătorilor de iarnă.
Şoferii de TIR nu vor scăpa de cozi. Transportatorii au ajuns să stea în camioane și 72 de ore, aşteptând să treacă de controalele din vămi. Iar apartenenţa la Schengen este un argument solid pentru investitorii străini, care se uită cu alţi ochi la ţările membre. Lipsa noastră din acest spaţiu se traduce nemijlocit şi prin mai puţine investiţii străine.