În Constanța, călătoria cu mijloacele de transport în comun va putea fi plătită cu PET-uri. Cum va funcționa
Municipiul Constanța lansează campania „Schimbă PET-ul cu biletul”, o inițiativă unică în România, prin care locuitorii și turiștii vor putea circula cu mijloacele de transport în comun, plătind la schimb cu PET-uri și doze de aluminiu.
De Ana Maria Ghiarasim la 19.05.2021, 17:36Locuitorii și turiștii din Constanța vor putea circula cu mijloacele de transport în comun în schimbul a trei deșeuri colectate. Vineri, va avea loc ediția pilot a campaniei „Schimbă PET-ul cu biletul”.
„Campania este o premieră pentru România, ea având, atât obiectivul încurajării folosirii transportului public, cât și obiectivul de a promova colectarea și reciclarea deșeurilor, care pe lângă faptul că vor fi transformate în noi resurse, în acest context facilitează și accesul locuitorilor la transportul public”, au anunțat reprezentanții autorităților locale.
Călătorii vor primi bilete valabile întreaga zi
Deșeurile vor fi colectate de voluntari, iar călătorii vor primi bilete de călătorie valabile toată ziua.
„Acțiunea pilot de vineri, 21 mai, se va desfășura în următoarele stații CTBUS: Far; Gară CFR; Poarta 2 Port - Tribunal; Cap de linie Tomis Nord (Cireșica); City Park Mall. Cei dornici să participe trebuie doar să aibă la ei 3 PET-uri sau doze de aluminiu, de orice dimensiune și să le predea la unul dintre punctele de colectare din cele mai circulate stații din Constanța, unde vor fi întâmpinați de voluntarii campaniei. Aceștia le vor oferi în schimbul deșeurilor un bilet, valabil pe orice linie, pe durata întregii zile. Costul biletelor este suportat integral de către partenerii privați ai acestei campanii. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare Green Ambalaje, unde vor fi transformate în noi resurse”, au explicat organizatorii, potrivit Mediafax.
Campania s-ar putea desfășura în zilele de vineri
În funcție de rezultatele acțiunii pilot, autoritățile locale și partenerii acțiunii iau în calcul extinderea acesteia în fiecare vineri, pe întreaga perioadă a sezonului estival.
Campanii similare au fost desfăşurate şi în alte mari oraşe din lume şi au avut rezultate extrem de bune: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia).