Companiile de ride-sharing, îngropate de noile reguli de transport
Maşini nu mai vechi de opt ani, testări psihologice şi case de marcat în autoturisme. Sunt doar câteva dintre condiţiile puse şoferilor de ride sharing de către autorităţile române. Reguli care le-ar închide afacerile, spun reprezentanţii Uber, Bolt şi Clever.
- Power Couple, premiera sezonului 2, din 13 ianuarie, Luni, Marți și Miercuri 20:30, la Antena 1 și în AntenaPLAY
- Cum a fost la protestul AUR din București. Un bărbat a fost prins cu o avere în buzunare, 40.000 de euro
Maşini nu mai vechi de opt ani, testări psihologice şi case de marcat în autoturisme. Sunt doar câteva dintre condiţiile puse şoferilor de ride sharing de către autorităţile române. Reguli care le-ar închide afacerile, spun reprezentanţii Uber, Bolt şi Clever, care au mers astăzi la o nouă rundă de negocieri, la Ministerul Transporturilor. Din tot scandalul pierd şoferii, care au renunţat în masă să transporte pasageri, dar şi clienţii, pentru că tarifele s-au triplat în doar o săptămână.
Peste 100 de şoferi ai firmelor de transport alternativ au fost amendaţi de poliţişti în ultimele cinci zile. Mulţi au rămas fără plăcuţele de înmatriculare, după ce au fost prinşi transportând persoane, fără să aibă autorizaţie.
Reprezentanţii companiilor de ride-sharing nu sunt de acord cu regulile impuse de autorităţi
De teamă, 50% au renunţat la curse. Alţii au riscat. Au ieşit pe traseu, dar şi-au rugat clienţii să îi acopere în cazul în care sunt traşi pe dreapta de poliţişti.
- Care este Maşina Anului 2025. Printre favorite se numără şi Dacia Duster
- Salonul Auto din Detroit. Maşina care a întors toate privirile va ajunge pe piaţă de anul viitor
- O Tesla fără volan și un Mustang de 800 de cai putere, cu motor de 5.2 litri, vedetele Salonului Auto de la Detroit
- Care este mașina anului în Europa. Dacia Duster s-a clasat pe locul 4
- Tot ce trebuie să ştii despre Dacia Bigster. Modelul se bate cu SUV-uri celebre: Hyundai Tucson, Kia Sportage şi...
După ordonanţa de urgenţă care face mai uşoară amendarea şoferilor Uber, Clever şi Bolt, companiile de ride sharing au avut pierderi financiare uriaşe.
Să cauţi o maşină pe aplicaţiile online a devenit o aventură. Timpi mai mari, la fel şi costuri. Un drum de cinci minute a ajuns să coste aproape 16 lei.
În încercarea de a rezolva situaţia, reprezentanţii companiilor de ride-sharing au mers astăzi la o nouă rundă de negocieri la Ministerul Transporturilor. În zadar însă. Cele două părţi nu s-au înţeles pentru viitoarea lege. Autorităţile le pun şoferilor condiţii stricte: să nu folosească maşini mai vechi de opt ani, iar autoturismele să fie proprietate personală ori cumpărate în leasing.
Testările psihologice, casele de marcat şi opţiunea de a plăti cash cursa sunt alte cerinţe aflate în proiectul de lege.
În schimb, după controversata ordonanţă de urgenţă, au explodat comenzile în rândul taximetriştilor, cei care au protestat în numeroase rânduri împotriva Uber, Clever şi Bolt.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰