Video 26.000 de euro pentru cei care pleacă de la Dacia. Cum au răspuns angajaţii la această ofertă
Invitaţi să-şi dea demisia de bunăvoie. Angajaţii de la Uzina Dacia din Mioveni care pleacă voluntar până la sfârşitul săptămânii viitoare primesc sume compensatorii chiar şi de 26.000 de euro. Pentru cei aflaţi în pragul pensionării, oferta pare tentantă. Ceilalţi se tem că viitorul electric al industriei auto i-ar putea lăsa fără locuri de muncă.
Fără să li se dea prea mult timp de gândire, cei 13.000 de angajaţi ai uzinei Automobile Dacia din Mioveni au primit vestea că unii pot pleca definitiv pe poarta fabricii cu o sumă drept consolare. "Planurile grupului Renault se pare că nu mai coincid cu planurile câtorva sute de angajaţi ai Uzinei Dacia din Mioveni cărora, în perioada următoare, li se propune să îşi dea demisia voluntar, primind, în compensare, între 16.000 şi 130.000 de lei - în funcţie de experienţă. Sunt vizaţi mai ales aceia care lucrează în zone în care munca poate fi digitalizată sau robotizată", spune Greta Neagu, reporter Observator.
Reduceri de personal cu compensaţii în bani, la uzina Dacia din Mioveni
"Suntem îngrijoraţi că vor fi - trebuie să recunoaştem - reduceri de personal. S-au redus şi volumele la Dacia în unele activităţi, în uzina mecanică", a declarat Viorel Ungureanu, lider de sindicat. Cât despre ce se aude în "interior", se zvoneşte "că se va face motor electric în afară. Automat locurile de muncă se vor diminua".
Reacţia angajaţilor Dacia. Ce se zvoneşte în interiorul uzinei
- Program de "plecări voluntare" la Dacia. Compania oferă până la 130.000 de lei angajaţilor care renunţă de...
- Tesla a depășit Dacia Sandero la numărul de înmatriculări în UE. Motivul pentru care tot mai mulți români...
- Uzina Dacia oprește temporar producția de cutii de viteze, ca urmare a crizei generate de războiul din Ucraina
Unii nici nu iau în calcul o astfel de posibilitate. Întrebat dacă va pleca voluntar, un angajat Dacia care lucrează aici de 36 de ani răspunde: "Nu, nu. Indiferent de valoarea sumei care se oferă, nu o să plec". "Ce cunosc ... Sunt nişte probleme cu piesele din cauza războiului. Piese care veneau din Rusia, piese care plecau în Rusia. La fel şi la motor, din ce am înţeles". "Dacă facem o referire la 2017, cu un astfel de program au plecat câteva sute de oameni", aminteşte Viorel Ungureanu, lider de sindicat.
Schimbări pe piaţa auto în Europa. Cum stă România
Grupul Renault se pregăteşte să înceapă producţia de maşini electrice în Franţa, iar până în 2030 ambiţia este ca, în Europa, să vândă doar astfel de autoturisme. Pentru România nu există, încă, un plan oficial. Doar reorganizări. "E o primenire, o împrospătare, o adaptare la vremuri. O maşină electrică Dacia, produsă în Mioveni, mai devreme de doi, trei ani de aici încolo nu o văd posibilă", crede Adrian Mitrea, analist piaţa auto. "Probabil, dacă avem tehnologia în cadrul grupului şi piaţa o face, o vom face şi noi. Dar nu acum", a precizat Viorel Ungureanu, lider de sindicat.
Într-un răspuns al direcţiei de comunicare Dacia, se menţionează că astfel de programe au loc o dată la câţiva ani. În acelaşi timp, sunt anunţate şi angajări, pe 500 de posturi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰