Parcările Metrorex, mai scumpe decât benzina consumată până la serviciu
Capitala este sufocată de maşini, iar autorităţile se pregătesc să inaugureze, în stil românesc, cea mai modernă parcare din ţară. Metrorex şi-ar dori să-i încurajeze pe români să lase maşinile şi să ia metroul. Dar le cere bani mulţi. Culmea, aproape la fel de mult cât ar plăti dacă ar merge cu autoturismul până la serviciu şi ar parca în spaţiul amenjat de firmă
Capitala este sufocată de maşini, iar autorităţile se pregătesc să inaugureze, în stil românesc, cea mai modernă parcare din ţară. Metrorex şi-ar dori să-i încurajeze pe români să lase maşinile şi să ia metroul. Dar le cere bani mulţi. Culmea, aproape la fel de mult cât ar plăti dacă ar merge cu autoturismul până la serviciu şi ar parca în spaţiul amenjat de firmă. Paradoxul s-ar putea traduce simplu. Ar putea fi încă o investiţie abandonată.
Terminalul Străuleşti are trei niveluri subterane şi 660 de locuri de parcare. Metrorex vrea ca cei care care ajung în zona de nord a Capitalei să-şi lase aici maşinile şi să-şi continue călătoria în oraş cu metroul, tramvaiul sau cu autobuzul. Doar că parcarea publică nu va fi gratuită, aşa cum îşi imaginau mulţi şoferi. Sau cum ar fi trebuit să fie într-o zonă unde infrastructura de la suprafaţă e depăşită, iar statul tocmai a investit într-o parcare modernă.
Adică, un leu pe oră. Însă, dacă un angajat stă la serviciu nouă-zece ore, nu pleacă imediat după ce se încheie programul şi mai petrecere cel puţin o oră în mijloacele de transport în comun, ajunge să se întoarcă la maşină după 12 ore. Asta înseamnă că va plăti doar pentru parcarea la metrou 240 de lei lunar. Aproape cât costă abonamentul pentru o parcare privată.
Însă, directorul Metrorex vede avantajul de nepreţuit. Nicio vorbă despre parcarea scumpă care, din acest motiv, ar putea rămâne goală.
- Directorul unui liceu din Târgu Neamț, acuzat că a instalat camere de supraveghere în băile elevilor și că...
- Gabriela Szabo pleacă de la conducerea CSM Bucureşti la 4 zile de la repunerea în funcţie. Spune că nu poate...
- Fostul director de la Romsilva care a primit 100.000 de euro bonus de pensionare s-a reangajat la aceeaşi...
- Un director de şcoală din Suceava i-a trimis fotografii indecente unei eleve. Imaginile au ajuns pe grupurile de...
- Fostul director general al FMI, Rodrigo Rato, condamnat la 4 ani şi 9 luni de închisoare
Autorităţile se gândesc totuşi să introducă un fel de abonament pentru cei care folosesc mai des parcarea, dar şi reduceri pentru abonaţii Metrorex.
Şi în zona Pipera din Capitală maşinile sunt parcate peste tot. Şi aici ar putea apărea o staţie intermodală, spune directorul Metrorex.
250.000 de oameni lucrează doar în Pipera. În acest moment, zona nu are nicio parcare publică.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰