Antena Meniu Search
x

6 facilități ale clădirilor de birouri care sunt apreciate de toți angajații

Clădirile de birouri nu mai sunt doar locuri dedicate strict muncii, acestea având facilități din ce în ce mai deosebite. Această tendință, care a început să se manifeste și în România în ultimii ani, are mai multe explicații.

Clădirile de birouri nu mai sunt doar locuri dedicate strict muncii, acestea având facilități din ce în ce mai deosebite. Această tendință, care a început să se manifeste și în România în ultimii ani, are mai multe explicații. Pe de o parte, proprietarii clădirilor de birouri sprijină astfel eforturile companiilor de a atrage și reține angajați într-o piață a muncii dificilă.

Pe de altă parte, aceasta este o perioadă în care o parte din marile companii încep să acorde mai multă atenție echilibrului dintre viața profesională și cea personală. Astfel, unele clădirile de birouri sunt dotate cu facilități practice sau distractive, care erau așteptate de mult timp de angajați.

1. Piscină

Această facilitate este dificil de depășit, atât din perspectiva distracției, cât și a sănătății. O piscină la locul de muncă încurajează angajații să se relaxeze, dar și să aibă grijă de corpul lor. Spre exemplu, sediul YouTube din Silicon Valley are o piscină de înot interioară.

În mod surprinzător, există și o clădire de birouri din România care are piscină pentru angajați. Este vorba de clădirea de birouri West Gate din București, dezvoltată de Genesis Property, fondată și condusă de omul de afaceri Liviu Tudor. Angajații companiilor cu sediul în West Gate trebuie doar să coboare în curtea clădirii pentru a se bucura de piscina exterioară dotată cu un bar de la care poți comanda direct din apă.

2. Cafenea

Mai multe sondaje arată cât de important este pentru angajați să aibă la dispoziție cafea de calitate, ceai și răcoritoare. Spre exemplu, potrivit unui studiu citat de Inc, 85% dintre angajați își doresc să aibă aceste lucruri la dispoziție la locul de muncă. De aceea, unele companii nu s-au mulțumit cu clasica bucătărie de birou și au investit în dezvoltarea unei adevărate cafenele.

3. Facilități de fitness

Unele companii au început să acorde mai multă atenție sănătății angajaților, iar una din problemele atacate este sedentarismul. Pe de o parte, a apărut practica de a se acorda abonamente la săli de fitness. Pe de altă parte, există și companii mari care au optat să construiască propria sală de fitness, pe care să o pună gratuit la dispoziția angajaților. Acestea sunt dotate cu aparate de forță și cardio, iar unele au și diverse programe, cum ar fi de aerobic sau zumba.

4. Camera de wellness

În anumite situații, angajații au nevoie de intimitate și de o mică evadare de la agitația din restul biroului. Astfel a apărut camera de wellness, care este interpretată diferit de la companie la companie. Ceea ce au aceste camere în comun este liniștea și absența tehnologiei. În rest, ele pot fi deveni un loc în care mamele să alăpteze confortabil, o cameră de relaxare, o cameră de meditații și nu numai, potrivit Wayfair.

5. Sală de bowling

Infosys, o companie de IT multinațională înființată în India, îi încurajează pe angajații de la unul din sediile lor să se relaxeze jucând bowling, potrivit Forbes. Aceștia au transformat una din camerele din sediu într-o alee de bowling, o investiție relativ mare pentru divertismentul angajaților - mai ales că sala respectivă trebuie să fie bine izolată fonic, ca zgomotul să nu îi deranjeze pe ceilalți în timp ce lucrează.

6. Camera cu leagăne în loc de scaune

Această idee e un mod economic de a contribui la crearea unei culturi deschise și prietenoase. Box, o companie care oferă soluții de management a conținutului în cloud, a înlocuit toate scaunele dintr-o cameră cu leagăne. Acestea au un model simplu, find realizate dintr-o scândură din lemn și două frânghii groase, prinse de tavan. Angajații pot folosi camera pentru discuții informale și momente de relaxare.

Sursă foto: Shutterstock

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri economice » 6 facilități ale clădirilor de birouri care sunt apreciate de toți angajații