Video Şi-a pus panouri fotovoltaice de 30.000 de euro, iar apoi şi-a cumpărat o Dacia Spring. Cât îl costă maşina electrică la fiecare 100 de km
Vânzările de maşini electrice cresc în România mai repede decât reţeua staţiilor de încărcare. 20 de vehicule verzi stau acum la rând la o staţie, iar coada se va lungi dacă autorităţile nu se grăbesc. Tot mai mulţi români se gândesc să cumpere maşini electrice. Fac economie 2.000 de euro pe an la combustibil.
Costă mai mult să le cumpărăm, dar mai puţin să le întreţinem.
Cristi Miclea, posesor de mașină electrică: La suta de kilometri, undeva la 20 şi ceva, 30 de lei.
Atât valorează curentul consumat de o maşină electrică în oraş. Adică echivalentul a 3-4 litri de benzină sau motorină. De aproape trei ori mai puţin decât o maşină cu motor termic. La un rulaj anual de 20.000 de kilometri, rezultă o economie de peste 10.000 de lei. În fiecare an. Problema este că, la peste 35 de mii de maşini electrice, România are mai puţin de 1.800 de staţii de încărcare.
Reporter: Spune-mi dacă e ok infrastructura.
- Încep programele Rabla Clasic şi Rabla Plus. Bugetul pentru această sesiune este de 560 de milioane de lei
- Andrei şi-a redus deja factura la energie cu 40% şi voia costuri şi mai mici. Statul i-ar putea da planul peste...
- Cum se stinge o maşină electrică. Pompierii au un container special, în care o ţin chiar şi 24 de ore
Posesor de mașină electrică: Se poate și mai bine ca în orice alt lucru.
Şoferii aleg staţiile de încărcare particulare
Primăriile şi marile lanţuri de magazine au instalat stații de încărcare pentru maşini electrice, dar majoritatea şoferilor merg la staţiile particulare.
Claudiu Crăciunică, reporter Observator: Dacă intenționați să vă luați o maşină electrică, dar locuiți la bloc, treaba e puțin mai complicată, dar există soluții. Avem aici o stație de încărcare cu două posturi și în fața ei două locuri de parcare rezervate pentru mașini electrice.
Dacă locuiți la casă, treaba este mai simplă. Fie puteți să încărcați mașina cu sistemul cu care ea vine din fabrică, iar timpul de încărcare va fi de aproximativ 10-12 ore sau vă puteți instala o altă stație de încărcare mai puternică, iar timpul de încărcare va scădea la aproximativ 4-5 ore.
Motoarele diesel pierd teren an de an în favoarea electricelor
Cristi Miclea locuiește în afara orașului și este independent energetic. Şi-a instalat pe casă panouri fotovoltaice, în care a investit aproape 30.000 de euro.
Cristi Miclea, posesor de mașină electrică: Având în vedere prețurile crescute la energie și combustibil, cred că toată lumea e de acord că e mai ieftin să mergi cu o mașină electrică.
Motoarele diesel pierd teren an de an în favoarea electricelor, dar România trebuie să accelereze şi instalarea staţiilor electrice.
Adi Dima, jurnalist auto: Românii își dau seama că mare parte a timpului o petrec în oraș în trafic bară la bară, unde vor să stea cu AC-ul pornit unde vor să nu audă un motor diesel huruind sub capotă pentru asta mașina electrică este ideală.
Prețurile maşinilor electrice cumpărate prin programul Rabla Plus pleacă de la 10.000 de euro şi ajung la peste 200.000 de euro pentru cele sport de lux.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰