Bilanț sumbru pe drumurile din România: 24 de morți și 17 accidente în 3 zile. Titi Aur: Nu există sancțiune cu adevărat pentru acești tupeiști
Bilanț sumbru pe șoselele din România în ultimele zile în urma unui val de accidente soldate cu zeci de morți și răniți. Doar în weekend 17 accidente rutiere au făcut 24 de morți. Suntem pe primul loc în UE în topul accidentelor rutiere soldate cu morți și răniți. Cu 85 de decese rutiere la un milion de locuitori în 2020, România are cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Duminică, șapte persoane au decedat în accidentul produs pe DN2 Bacău - Adjud, fiind vorba de 5 adulţi şi 2 copii. Tot duminică, două persoane au murit, între care un copil de patru ani, în urma coliziunii frontale dintre două autoturisme pe DN 19, pe raza localității Biharia, Bihor, alte cinci persoane fiind rănite. Un alt accident grav s-a produs luni dimineaţă, pe un drum din Olt. Trei persoane au murit pe loc, după ce maşina în care se aflau a fost lovită în plină de un TIR.
În acest weekend, pe șoselele din România au murit 24 de persoane, în 17 accidente rutiere
Știrile par să nu mai impresioneze. Potrivit bilanțului Departamentului pentru Situații de Urgență, vineri, au decedat în urma accidentelor nouă persoane, cinci sâmbătă și alte zece duminică. În total 24 de persoane și-au pierdut viața în accidentele produse în weekend, iar alte 3.500 au fost asistate medical de echipajele SMURD, potrivit unui bilanț al IGSU. Echipajele de descarcerare au fost solicitate să intervină în 17 cazuri pentru extragerea victimelor din autoturismele implicate în accidente rutiere.
„În ciuda eforturilor salvatorilor, 24 de persoane și-au pierdut viața în ultimele 3 zile (vineri, 23.07.2021, 9 persoane în județele AG-1, IS-1, NT-1, OT-1 și SB-5; sâmbătă, 24.07.2021, 5 persoane în județele BV-3 și CV-2; duminică, 25.07.2021, 10 persoane în județele BC-7, BH-2 și SB-1)”, au transmis reprezentanții ISGU.
- Două familii decimate pe Drumul Morţii: "Aproape în fiecare zi avem câte un accident, dar ăsta e cel mai grav....
- Şofer inconştient, cu fiul de 2 ani în maşină, accident teribil într-o intersecţie din Târgu Mureş: "Nu a...
- "Tată, zi-mi că e un vis". Asta a mai apucat să întrebe băiatul şoferului microbuzului, care şi-a pierdut...
România are cea mai ridicată rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană, deși în 2020 a atins cel mai scăzut nivel din istorie
Drumurile din România au cea mai ridicată rată a deceselor cauzate de accidente din toată Uniunea Europeană. Avem 85 de decese rutiere la un milion de locuitori în 2020, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană, cu mult peste media europeană de 42 de decese rutiere la un milion de locuitori în 2020. Media europeană arată o scădere de 17% din 2019 și o scădere de 36% în ultimul deceniu (din 2010).
În România în 2020, în ciuda lockdown-ului și a unei mobilități mai scăzute, numărul deceselor rutiere a fost cel mai ridicat din UE. Este adevărat a scăzut cu 12%, fiind cel mai mic număr înregistrat. Din 2010, numărul deceselor a scăzut cu 31%, deși nu s-au înregistrat progrese între 2014 și 2019.
Comparativ, în 2020, bulgarii au avut 67 de morți cauzați de accidente rutiere la un milion de locuitori, fiind pe locul 3 în clasament după Letonia cu 74 de decese și România cu 85. Pe locurile 4 și 5 sunt Polonia (65) și Lituania (63). La capătul opus, Suedia (18), Malta (21), Danemarca (27) și Spania (29) au cele mai puține decese.
Titi Aur dă vina și pe spiritul de turmă al șoferilor: ”Dacă majoritatea nu respectă ești tentat să intri în același ritm”
Într-o intervenție la RFI, pilotul Titi Aur a comentat valul negru de accidente de pe drumurile din România spunând că acestea au loc ”pentru că șoferii nu conștientizează pericolul", școlile de șoferi sunt fabrici de posesori de permis iar șoferii nu respectă regulile când văd că alții fac același lucru.
"După ‘90, parcul auto a evoluat foarte mult, mașinile sunt din ce în ce mai bune, mai sigure. Drumurile, chiar dacă nu sunt așa cum ne dorim noi, s-au lărgit, s-au asfaltat o parte - cel puțin DN1, DN2, DN6. Culmea, aceste drumuri și bucățelele de autostradă au dus la creșterea numărului de victime pe toate tronsoanele de drum îmbunătățite. Și atunci cauza nu poate fi decât omul. La acest capitol nu s-a făcut nimic, ba mai mult aș spune că am involuat. 99% ca să nu spun 100% din cei care se duc la școala de șoferi vor să ia permis de conducere, nu vor să învețe să conducă.
Vin tot felul de șmecheri, de nebuni, de tupeiști și mă blițuie, să mă dau deoparte, și tu să treci pe banda 1 între camioane, că ești fraier, că doar un fraier merge cu 120-130 (km/h), un șmecher merge cu 160-180. Și atunci este groaznic să mergi în România pentru că nu există educație, pentru nu există sancțiune cu adevărat pentru acești tupeiști. Și atunci cel care merge corect practic nu-și găsește locul. Deci aici trebuie în primul rând educației și pe urmă camere, amendat, sancționat. Românii când pleacă afară respectă. De ce respectă? Pentru că majoritatea respectă. La noi, dacă majoritatea nu respectă ești tentat să intri în același ritm: să nu respecți, să mergi mai tare, să nu păstrezi distanța", a declarat Titi Aur.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰