Video Bucureștiul ar putea avea un tren metropolitan, între Ilfov și Gara de Nord. Prin ce localități ar urma să treacă
Capitala ar putea avea un tren metropolitan care să transporte locuitorii din Ilfov până la Gara de Nord. Municipalitatea a cerut efectuarea unui studiu de fezabilitate în acest sens. Pentru ca proiectul să se concretizeze e nevoie însă de sute de milioane de euro. Trebuie cumpărate locomotive şi vagoane, construite gări noi şi modernizate liniile existente.
Traseul care va face legătura între Capitală și Ilfov ar urma să aibă 60 de kilometri de cale ferată modernizată şi trenuri electrice. Planul face parte din proiectul trenului metropolitan, un metrou de suprafaţă care este gândit să înjumătăţească timpul de deplasare pentru cei care vin în Bucureşti.
Drumul de la Bucureşti până la Snagov va fi parcurs în doar jumătate de oră cu trenul. Din Gara de Nord până în Mogoşoaia se va circula pe ruta deja existentă, cea pe care circulă acum trenul spre aeroport.
Trenul metropolitan ar urma să treacă prin Otopeni, Corbeanca, Baloteşti, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei şi va avea ultima staţie în Grădiştea. 13 kilometri de cale ferată deja există între Căciulaţi şi Snagov, însă, pentru ca trenul să poată circula pe această porţiune, trebuie făcute investiţii majore.
Autorităţile au propus şi lucrări care să facă mersul cu trenul mai accesibil, precum modernizarea drumurilor şi trotuarelor din jurul staţiilor, instalarea de bariere pentru reducerea zgomotului şi amenajarea unor zone verzi. Localnicii care ajung în oraş cu autobuzul aşteaptă trenul cu nerăbdare.
- Bucureștiul ar putea avea un tren metropolitan, între Ilfov și Gara de Nord. Prin ce localități ar urma să treacă
- Impact fatal pe DN1, între Turda şi Cluj. Un şofer a murit pe loc după ce s-a înfipt cu maşina într-un cap de pod
- Incendiu în Crevedia, în apropierea staţiei GPL care a explodat în 2023. Mesaj RO-Alert din cauza fumului dens
- Un bărbat din Giurgiu a anunţat la 112 că şi-a găsit soţia moartă în casă. Femeia avea doar 33 de ani
- Două fetiţe, îmbrăcate în uniformă la parada militară de Mica Unire din Iaşi: "Vrem să vedem cu defilează...
Specialiştii nu cred însă că trenul îi va atrage şi pe cei care merg zi de zi cu maşina personală
„Îmi vine greu să cred că o să fie atractiv pentru cei care stau în nordul Bucureştiului să stea bătuţi de vânt şi de ploaie, fără o infrastructură decentă. Nu o să ia trenul. Chiar şi când o să fie infrastructura gata. Este de făcut un studiu de trafic foarte, foarte amănunţit, astfel încât să ştim şi noi ce bani băgăm şi câţi clienţi o să aibă trenul ăsta metropolitan”, a spus Ionuţ Ciurea, specialist în cadrul Asociaţiei Pro Infrastructură.
Consultarea de piaţă cerută de Asociaţia de Transport Bucureşti-Ilfov a fost publicată în SICAP, iar termenul limită pentru oferte de studiu de fezabilitate este 5 februarie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰