Video Bucureștiul ar putea avea un tren metropolitan, între Ilfov și Gara de Nord. Prin ce localități ar urma să treacă
Capitala ar putea avea un tren metropolitan care să transporte locuitorii din Ilfov până la Gara de Nord. Municipalitatea a cerut efectuarea unui studiu de fezabilitate în acest sens. Pentru ca proiectul să se concretizeze e nevoie însă de sute de milioane de euro. Trebuie cumpărate locomotive şi vagoane, construite gări noi şi modernizate liniile existente.
- Până când ţin ninsorile şi ce strat de zăpadă aşteaptă bucureştenii. Anunţul meteorologilor. DETALII la Observator 17:00, la Antena 1
- Codul galben de ninsori, extins în București și 10 județe până miercuri dimineață. În Capitală se așteaptă strat de până la 40 cm de zăpadă
Traseul care va face legătura între Capitală și Ilfov ar urma să aibă 60 de kilometri de cale ferată modernizată şi trenuri electrice. Planul face parte din proiectul trenului metropolitan, un metrou de suprafaţă care este gândit să înjumătăţească timpul de deplasare pentru cei care vin în Bucureşti.
Drumul de la Bucureşti până la Snagov va fi parcurs în doar jumătate de oră cu trenul. Din Gara de Nord până în Mogoşoaia se va circula pe ruta deja existentă, cea pe care circulă acum trenul spre aeroport.
Trenul metropolitan ar urma să treacă prin Otopeni, Corbeanca, Baloteşti, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei şi va avea ultima staţie în Grădiştea. 13 kilometri de cale ferată deja există între Căciulaţi şi Snagov, însă, pentru ca trenul să poată circula pe această porţiune, trebuie făcute investiţii majore.
Autorităţile au propus şi lucrări care să facă mersul cu trenul mai accesibil, precum modernizarea drumurilor şi trotuarelor din jurul staţiilor, instalarea de bariere pentru reducerea zgomotului şi amenajarea unor zone verzi. Localnicii care ajung în oraş cu autobuzul aşteaptă trenul cu nerăbdare.
- Vagonul unui tren de călători, care circula pe ruta București Nord - Deva, a luat foc. A fost activat planul roşu
- Cel puţin 15 morţi, printre care 3 copii, într-o gară din New Dehli. Oamenii s-au înghesuit să urce într-un tren
- Trenulețul turistic, noul mijloc de transport spre școală pentru elevii din Sfântu Gheorghe
- I s-a oprit motorul excavatorului pe şine şi a fost spulberat de tren. "Când am văzut ce-i sub locomotivă, m-am...
- Momentul în care un tren cu peste 200 de călători spulberă un buldoexcavator. Cum s-a petrecut accidentul
Specialiştii nu cred însă că trenul îi va atrage şi pe cei care merg zi de zi cu maşina personală
„Îmi vine greu să cred că o să fie atractiv pentru cei care stau în nordul Bucureştiului să stea bătuţi de vânt şi de ploaie, fără o infrastructură decentă. Nu o să ia trenul. Chiar şi când o să fie infrastructura gata. Este de făcut un studiu de trafic foarte, foarte amănunţit, astfel încât să ştim şi noi ce bani băgăm şi câţi clienţi o să aibă trenul ăsta metropolitan”, a spus Ionuţ Ciurea, specialist în cadrul Asociaţiei Pro Infrastructură.
Consultarea de piaţă cerută de Asociaţia de Transport Bucureşti-Ilfov a fost publicată în SICAP, iar termenul limită pentru oferte de studiu de fezabilitate este 5 februarie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰