Video Când vom traversa Carpații pe autostradă. Se lucrează intens la tronsonul Sibiu-Pitești, "coloana vertebrală a României"
În mai puțin de patru ani, vom traversa Carpaţii pe autostradă. Cel puţin dacă se respectă termenul de execuţie. Cel mai complex sector din Autostrada Sibiu - Pitești, care va străpunge munţii şi va lega Europa de Est de Vestul continentului, este deja în lucru. Odată dată în folosinţă, aceasta ne va uşura drumurile spre Vestul Europei şi ne va scuti de orele lungi pierdute atunci când Valea Oltului se blochează.
- Averea colosală a cuplului Laura Vicol-Vladimir Ciorbă. Procurorii au ridicat genţi şi bijuterii. DETALII la Observator 19:00, la Antena 1
- SURSE: Vladimir Ciorbă a colaborat cu procurorii în dosarul Nordis. Interceptări ale discuțiilor suspecților
Lucrările la tronsonul Cornetu - Tigveni, în judeţele Vâlcea şi Argeş, au început deja, iar, dacă totul va merge ca la carte, în trei ani cea mai complexă porţiune de autostradă construită după Revoluţie ne va uşura călătoriile către Vest.
Cu două galerii a câte două benzi pe sens, tunelul Poiana este o provocare pentru inginerii care se ocupă de proiect. Este vorba de o asociere de firme din România şi Italia. "Desfăşurăm lucrări de consolidare cu piloni foraţi, diametru 1500, adâncime 30 de metri. Ca şi cantităţi de betoane folosite pe acest contract, undeva la un milion de metri cubi", a spus Adrian Bodoc, manager de proiect.
Cel mai mare contract de execuție a unui lot de autostradă din România
În valoare de peste 5 miliarde de lei, acesta este cel mai mare contract de execuţie semnat pentru un lot de autostradă din România. Vorbim despre 12 kilometri de poduri, pasaje şi viaducte, două noduri rutiere şi un ecoduct, dar şi lucrări de consolidare pe mai bine de 20 de kilometri.
- Magistrala M2 Pipera - Berceni, cea mai aglomerată linie de metrou, va fi extinsă cu încă trei stații spre sud
- Dosarul Nordis. 11 reţinuţi, printre care Laura Vicol şi Vladimir Ciorbă. Procurorii au ridicat laptopuri,...
- Tânăr de 18 ani, spulberat pe trecere în Caraş-Severin. Băiatul a fost aruncat la câţiva metri distanţă...
- Scandal uriaș după ce mai mulţi câini fără adăpost au fost găsiţi îngropaţi într-o comună din Botoşani....
- Un şofer din Giurgiu, beat şi fără permis, s-a răsturnat cu mașina în timp ce încerca să fugă de polițiști
"Avem un viaduct cu o lungime de 450 de metri, cea mai înaltă infrastructură, bila, este de 40 de metri şi, în momentul de faţă, pregătim accesele şi platformele pentru forajul piloţilor", a declarat Adrian Bodoc, manager de proiect.
"E cel mai important proiect de infrastructură din România, coloana vertebrală a României – Autostrada A1 Sibiu – Piteşti. Secţiunea 1 e în trafic. La secţiunea 2 se lucrează la viaductul Boiţa şi drumurile de legătură. Deja au terminat toate studiile geotehnice. De la Sibiu la Curtea de Argeş putem spune că e aproape gata. E în trafic jumătate din acel drum", a explicat Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova.
Autostrada va fi gata în întregime în 2028
Conform planului, autostrada pe care o aşteptăm de trei decenii va putea fi străbătută integral în 2028, când va fi dat în folosinţă şi ultimul tronson. Acesta va uşura traficul de pe Valea Oltului.
Ultimele studii de trafic arată că peste 45.000 de maşini traversează în fiecare zi Valea Oltului. DN7, care leagă Bucureștiul de Sibiu, e unul dintre cele mai aglomerate și periculoase drumuri din România.
Cei 122 de kilometri vor face parte din Coridorul 4 Pan-European, care tranzitează România de la est la vest, între Portul Constanța și Vama Nădlac.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰