Video Ce se poate întâmpla în doar o secundă de neatenție la volan. Frâna bruscă înrăutățește situația
România continuă să numere tot mai multe accidente rutiere mortale. De fapt, cele mai multe din Uniunea Europeană: 86 de morţi la un milion de locuitori. Un număr tot mai mare, de la un an la altul. În spatele cifrelor stau tragedii care, în unele cazuri, pot fi evitate prin conducerea defensivă, spun specialiştii.
Deşi pare o viteză foarte mică, specialiştii spun că un astfel de accident într-o situaţie reală poate fi mortal dacă nu purtăm centura de siguranţă. Organizaţia Mondială a Sănătăţii e îngrijorată de numărul tragic al morţilor pe şosele din România. Cinci oameni îşi pierd zilnic viaţa.
"Mai mult de 50% dintre accidentele produse pe şosele sunt cauzate de viteza exagerată. Şi, deşi sunt multe conversaţii despre droguri şi alcool, dacă vă uitaţi în de-aproape primele "cauze" sunt din cauza vitezei şoferilor şi pietonilor", a declarat Ioana Pop, specialist OMS.
Simularea în cadru izolat al unor situaţii ce pot deveni tragice şi câteva cursuri de conducere defensivă pot face, în multe cazuri, diferenţa între viaţă şi moarte, spun specialiştii.
"Dacă nu ştiu, din păcate, va apărea panică, dezorientare în acele momente, voi vrea să ies mult mai repede şi când apar situaţiile acestea facem şi multe prostii", a explicat Mihai Bădică, specialist în conducere defensivă.
- Noi imagini cu avocata care a vânat un motociclist şi a intrat în el intenţionat. Este acuzată de tentativă de...
- ANIMAŢIE. O cisternă cu 32 de tone de benzină a luat foc, după ce o maşină a intrat frontal în ea. Pompierii,...
- Două eleve din Drobeta-Turnu Severin, izbite în plin de o maşină, pe trecerea de pietoni din faţa liceului....
O secundă de neatenție la volan poate provoca o tragedie
O secundă de neatenţie, potrivit statisticilor, ne costă cel puţin 10 metri în care nu ştim ce facem atunci când suntem la volan. Atunci când avem o porţiune de drum cu caderenţă scăzută şi avem un ostacol în faţă, primul lucru pe care trebuie să îl facem este să ne păstrăm calmul. Apoi să apăsăm pe frână cât putem de tare şi, fără să bruscăm comenzile volanului, să depăşim obstacolul.
"Privirea trebuie să fie acolo unde vrem să ajungem pentru că întotdeauna mâinile urmează ochii
Când intervine sistemul ABS se simte o trepidaţie în pedala de frână. El atunci îţi menţine roata deblocată. Dacă tu blochezi roata, nu mai ai control asupra direcţiei pentru că roata nu se învârte şi frâna nu e eficientă", a explicat Titi Aur, specialist în conducere defensivă.
România rămâne cu toate acestea încă în topul ţărilor din Uniunea Europeană cu cei mai mulţi morţi pe şosele în accidente rutiere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰