Antena Meniu Search
x

Video Cum funcţionează EDAC, noua aplicaţie prin care poliţiştii obţin mai uşor informaţii despre persoanele pe care le verifică

Un nou sistem de verificare a documentelor de identitate a fost operaţionalizat începând din noaptea de 30 spre 31 martie, în contextul aderării României la spaţiul Schengen cu frontierele aeriene şi maritime. Poliţiştii au la dispoziţie sisteme mobile de scanare pe care este instalată aplicaţia EDAC, ce permite accesarea bazelor de date operative ale Ministerului Afacerilor Interne, comparând în timp real datele prezentate cu cele existente atât în bazele de date ce aparţin autorităţilor române cât şi cele ce ţin de spaţiul Schengen.

de Redactia Observator

la 31.03.2024, 17:01

Poliţiştii verifică documentele de identitate cu ajutorul sistemelor mobile de scanare pe care este instalată aplicaţia EDAC
Poliţiştii verifică documentele de identitate cu ajutorul sistemelor mobile de scanare pe care este instalată aplicaţia EDAC

"Poliţiştii au la dispoziţie sisteme mobile de scanare (tablete sau telefoane mobile) pe care este instalată aplicaţia EDAC, ce permite accesarea bazelor de date operative ale Ministerului Afacerilor Interne, comparând în timp real datele prezentate cu cele existente atât în bazele de date ce aparţin autorităţilor române cât şi cele ce ţin de spaţiul Schengen. Aplicaţia permite realizarea de interogări în bazele de date ale ministerului prin scanarea automată a actului de identitate sau prin introducerea manuală a datelor de identificare.După interogare, aplicaţia returnează răspuns cu HIT-urile/semnalările din  bazele de date ale M.A.I. şi emite alerte în cazul identificării persoanelor urmărite, faţă de care s-au dispus măsuri preventive, persoanelor dispărute, în cazul depistării unui autovehicul furat, precum şi în alte situaţii", conform poliţiştilor. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Poliţiştii vor putea realiza mai rapid verificările în teren

În urma acestor alerte, poliţiştii aplică imediat măsurile legale conform procedurilor şi legislaţiei în vigoare, în funcţie de specificul fiecărui caz. Noua aplicaţie va fi folosită atât în activităţile curente, cât şi în punctele de acces din instituţii şi la ghişeele destinate publicului. Datele personale care sunt afişate pe aceste dispozitive beneficiază de toată protecţia oferită de aplicaţiile utilizate de instituţiile publice.

"Prin intermediul acestui instrument, poliţiştii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, verificări ce se realizau până în prezent prin intermediul dispeceratelor sau al staţiilor de emisie recepţie, iar în cazul în care vor fi depistate persoane urmărite, dispărute, implicate în săvârşirea a diferite infracţiuni, autovehicule furate, care au aplicate sechestre şi în alte situaţii, vor putea fi dispuse cu celeritate, măsurile legale care se impun în astfel de cazuri. Aşadar, în cadrul activităţilor poliţieneşti din noaptea de 30 spre 31 martie a.c., elementul de noutate a fost acela că, pentru verificarea persoanelor, poliţiştii timişeni au utilizat aplicaţia eDAC, instalată pe terminalele mobile de tip tabletă sau telefon", conform Poliţiei Române.

Persoanelor legitimate le-au fost oferite informaţii cu privire la noul mod de lucru al personalului M.A.I.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Ce alegeți de 1 Mai, grătar la pădure sau grătar la terasă?

Observator » Evenimente » Cum funcţionează EDAC, noua aplicaţie prin care poliţiştii obţin mai uşor informaţii despre persoanele pe care le verifică