Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Deraiere de 2 miliarde de euro: Cum am putea pierde banii europeni pentru calea ferată Cluj-Napoca - Oradea

Cel mai mare proiect de modernizare de cale ferată întârzie şi pierdem vagonul cu bani europeni prin PNRR. Este vorba despre două miliarde de euro pe care CFR îi are la dispoziţie pentru acest tronson, cu termen final 2026. Doar că, în unele locuri, lucrările au încremenit de cel puţin un an.

de Alex Prunean

la 06.09.2025 , 20:01

"Poate credeţi că sunt pe un drum de ţară, dar sunt chiar pe calea ferată. Sau pe cea mai rămas din ea" a relatat, de la faţa locului, reporterul Observator Alex Prunean.

Tabloul e identic în multe locuri pe şantierul de modernizare a celor 167 de kilometri dintre Cluj-Napoca şi Oradea. Lucrările sunt finanţate prin PNRR şi, dacă trenul n-ajunge în gară până în august 2026, România pierde finanţarea.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Articolul continuă după reclamă

Pe acest lot de 38 de kilometri care leagă judeţele Cluj şi Bihor, între Poeni şi Aleşd, nici măcar pe hârtie nu sunt gata lucrările, deşi calculele au început de doi ani. Ministerul Transporturilor şi constructorul nu s-au pus de acord cu privire la un segment care e prea aproape de râu, în zona inundabilă.

"Este, într-adevăr, o provocare. La rectificare sper să găsim soluţia pentru continuarea acestor proiecte" a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionuţ Săvoiu.

De anul trecut, trenurile au fost înlocuite cu autobuze.

Localnică: Aici la Bratca şi până la Aleşd nicio schimbare.

Reporter: Până la anu ar trebui să fie gata, ce spuneţi, circulă trenurile peste un an pe aici?

Localnică: Nu! Niciodată!

Reporter: Dar era util trenul?

Localnică: Da, foarte util. Mergeau foarte mulţi, făceau naveta.

"Calea ferată a ajuns o boschetăreală. Nici cosită, nici aranjată. Este un an de când au dat şinele jos, iar de atunci nu s-au mai mişcat absolut deloc" a relatat un localnic.

Pe celelalte 3 tronsoane, din Cluj-Napoca până în Poieni, lucrările au avansat 40%.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Pe lângă înlocuirea şinelor, proiectul prevede electrificarea traseului, modernizarea a 44 de gări şi halte, dar şi refacerea podeţelor, unele vechi de 100 ani.

Alex Prunean Like

Meseria aceasta de fapt e o vocație. Sau un microb. De fapt, ambele. Îmi aduc aminte că atunci când am intrat în “familia Antenei” eram cel mai tânăr corespondent.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi cumpărat apartamente mai mici decât prevede legea datorită preţului?
Observator » Evenimente » Deraiere de 2 miliarde de euro: Cum am putea pierde banii europeni pentru calea ferată Cluj-Napoca - Oradea