Măsuri extreme pentru combaterea poluării, în Franţa. Ce au păţit la Paris şoferii cu maşini mai vechi de 15 ani
Oraşele franceze Paris şi Lyon au testat, luni, noi măsuri impuse pentru restricţionarea circulaţiei pe drumurile publice a maşinilor cele mai poluante, în vederea contracarării unui nou episod de poluare a aerului, informează AFP.
![](https://img.observatornews.ro/0/2017/1/23/196651/148518739410e0f472.webp?w=430&f=2&v=2)
Oraşele franceze Paris şi Lyon au testat, luni, noi măsuri impuse pentru restricţionarea circulaţiei pe drumurile publice a maşinilor cele mai poluante, în vederea contracarării unui nou episod de poluare a aerului, informează AFP.
În capitala Franţei şi în împrejurimile acesteia au avut interdicţie la circulaţie autovehiculele fabricate înainte de 2001.
Începând de la mijlocul lunii ianuarie, toate maşinile utilizate în traficul din capitala franceză trebuie să poarte vinieta "Crit'Air", un "certificat privind calitatea aerului", care indică nivelul de poluare al unui autovehicul.
La Lyon, un dublu sistem de circulaţie alternativă bazat pe plăcuţele de înmatriculare şi viniete a intrat de asemenea în vigoare. Luni, vehiculele cu număr par nu au mai putut circula de la ora 04:00 GMT, excepţia făcând numai cele cu autocolant verde (emisii zero), sau cele încadrate în categorii speciale.
- Salariul unui român, şef pe un vas de croazieră în Franţa: "Câștig cât un director de bancă"
- Macron convoacă un summit european de urgență, după provocările lansate de Trump, spune un ministru polonez
- Presa franceză: Exercițiu militar NATO din România, amânat din cauza alegerilor prezidențiale
- Familia de români cu 8 copii, care a ocupat o casă părăsită din Franța și a renovat-o, nu este lăsată să...
- Atac cu grenadă în Grenoble. Un individ a aruncat explozibilul în mijlocul unui bar, apoi a fugit; 12 persoane...
În paralel cu aceste măsuri, autorităţile au recomandat sistemul "carpooling" (utilizarea în comun a automobilelor) şi transportul public.
În alte oraşe, precum Grenoble (sud-est), Bordeaux (sud-vest) şi vestul Franţei, afectate şi ele de poluare, viteza a fost limitată la 70 km/h pe şoselele principale, în loc de 90 sau 110 km/h, menţionează sursa citată.
Dupa un episod de poluare intensă, în decembrie, cel mai intens şi cu cea mai lungă durată în ultimii zece ani, Franţa a fost afectată din nou în ultimele zile de concentraţii mari de particule nocive, blocate în apropierea solului pe fondul unui anticiclon şi a absenţei vântului.
În decembrie, pentru a patra oară în ultimii douăzeci de ani, autorităţile franceze au impus sistemul de circulaţie alternativ la Paris şi în suburbiile sale pentru a încerca să lupte împotriva poluării.
Particulele fine sunt în mod special nocive pentru sănătate. Acestea pot genera cancer, astm, alergii, maladii respiratorii sau cardiovasculare. Oxizii de azot, care sunt eliberaţi în atmosferă de motoarele diesel, favorizează, la rândul lor, astmul, sau afecţiunile pulmonare la copii.
Poluarea aerului reprezintă a treia dintre cauzele de deces ce pot fi prevenite, fiind responsabilă pentru 48.000 de decese premature anuale în Franţa, potrivit unei evaluări a sănătăţii publice. Aceasta este în mare parte asociată cu mijloacele de transport.
Şi în Madrid a fost introdusă, în decembrie, măsura circulaţiei alternative a autovehiculelor din cauza gradului înalt de poluare cu oxizi de azot.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰