O greşeală de proiectare blochează şoseaua care ar trebui să decongestioneze traficul de pe DN1. Ce soluţie are constructorul
O greşeală de proiectare blochează din primăvara acestui an începerea lucrărilor la şoseaua care ar trebui să reducă din blocajele de trafic create pe DN1, pe Valea Prahovei. Proiectanţii au uitat să deseneze trotuare pentru porţiunile din şoseaua Brădet - Valea Doftanei. Acum, cea mai rapidă soluţie de deblocare a investiţiei este un proiect separat, prin care să fie construite şi trotuarele.
Puțin sub 26 de kilometri are Drumul Județean 102 I, pe traseul care ar trebui să transforme drumul dintre Ploiești și Brașov din coșmar în voiaj de plăcere. 13 kilometri sunt în județul Prahova și tot cam atâția, în județul Brașov. Drum e și acum, însă doar mașinile de teren foarte bine echipate îl pot trece.
Claudiu Loghin, reporter Observator: Așa arată acum traseul: un drum de piatră și pământ, care trece din județul Brașov în județul Prahova, prin pasul Predeluș, situat la aproape 1300 de metri altitudine.
Șoseaua costă peste 405 milioane de lei și trece prin două localități: Săcele din județul Brașov și Valea Doftanei din județul Prahova. Lucrarea o face Compania Națională de Investiții. Din mai, instituția a cerut de trei ori Primăriei Săcele aviz pentru lucrare. Și tot de trei ori a fost refuzată, pentru că în documentație nu apar trotuare, așa cum cere legea, pe cei 1,3 kilometri în care șoseaua se află în localitate.
Virgil Popa, primar Săcele: Nu cred că e bine, la ora actuală, știm tragedia de la 2 Mai și în alte părți s-au întâmplat nenorociri, să avem o lucrare din start care să nu cuprindă trotuare.
Soluţia pentru deblocarea investiţiei
Ce e de făcut? Rescrierea documentației tehnice ar întârzia lucrarea cu cel puțin trei ani, spun specialiștii. Iar un proiect separat, pentru realizarea de trotuare, rigole de scurgere a apei și accese la proprietăți, în cele două localități costă alți bani. Asta după ce s-au cheltuit deja 25 de milioane de lei.
Șerban Todorică, președinte Consiliul Județean Brașov: Trebuie găsite soluții tehnice ca să fie lăsate acele terenuri, aferente realizării trotuarelor. Dacă ele nu sunt, trebuie să facem exproprieri mai mari.
În iunie, Compania Națională de Investiții spunea că șantierul poate fi deschis în septembrie. Până se găsesc soluții pentru trotuare, dar și bani pentru implementarea. traficul rămâne la fel de sufocant, pe Valea Prahovei. Oficial, lucrarea trebuie făcută în șase ani, de la prima cupă de pământ excavată.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰