Video Piesa la care renunţă mulţi români, deşi este ilegal. Reacţia unui şofer de BMW: "O grămadă de bani şi mare lucru nu face"
Tot mai mulţi şoferi circulă fără filtru de particule. E ilegal ce fac şi ar putea rămâne fără certficiat de înmatriculare. Dar dincolo de asta, modificările maşinilor otrăvesc aerul pe care îl respirăm şi pun în pericol viața celor ce recurg la aceste transformări neautorizate.
Stațiile ITP sunt primele care ar trebui să descopere astfel de modificări neautorizate.
Robert Tăicuțu Inspector ITP: Au fost foarte multe persoane care au venit fără filtru de particule, unii chiar nu știau, așa au cumpărat mașina. Noi le respingem mașina pe motivul acesta, îi îndrumăm către service pentru înlocuirea filtrului sau montare după caz, iar apoi revin pentru ITP.
Registrul Auto Român face controale periodice, dar nu suprinde nici pe departe numărul total al celor care circulă fără filtru.
Claudiu Mija, director RAR: În acest scop, noi folosim și această evaluare vizuală, verificăm integritatea carcaselor filtrelor de particule pentru a vedea dacă nu au fost făcute anumite modificări la acestea.
- Dunărea transportă anual peste 100 de tone de plastic în România. Care sunt zonele cele mai afectate de poluare
- București, capitala europeană cu cei mai puţini arbori. Soluția gândită de specialiştii de mediu pentru...
- Alertă maximă de poluare în nordul Chinei din cauza smogului. Oamenii se închid în case, iar traficul e aproape...
Nouă mașini diesel din 100 sunt modificate astfel
Numai în primul trimestru al acestui an, verificările au arătat că nouă mașini diesel din 100 sunt modificate astfel.
Proprietar BMW: O prostie filtrul de particule, o grămadă de bani și mare lucru nu face. Mașina asta de exemplu are Ad Blue, pentru ce-i mai pui și filtrul ăla? Sunt bani în plus! O prostie, sincer, o prostie! Asta e!
În realitate filtrul reţine particulele mari nearse, care altfel ar ajunge în atmosferă și ar otrăvi aerul pe care-l respirăm.
Cu toate acestea, anunțurile ce promovează anularea filtrului de particule sunt peste tot. RAR face şi controale online.
Claudiu Mija, director RAR: În ceea ce privește piața online noi realizăm o supraveghere a acesteia, folosim în acest scop anumite cuvinte cheie cum ar fi: emulator, ad blue, dpf off, anulare dpf, chip tuning și așa mai departe. De ce? Toate aceste activități sunt practic ilegale.
Motivul pentru care şoferii renunţă la filtru
Motivul pentru care şoferii renunţă la filtru este în primul rând preţul. Între 500 şi 3000 de euro costa nou. Riscurile sunt insa mult mai mari.
Costi Mihăilă, proprietar Service Auto: Anularea filtrelor de particule de fapt nu face altceva decât să ne pună în pericol viața noastră cat și a celorlalți participanți la trafic pentru că mașinile nu sunt safe, adică dacă se anulează filtrul de particule în momentul în care acesta nu mai are filtrul de particule celelalte componente inclusiv motorul și turbina sunt afectate pentru că nu mai funcționează în parametrii dați de fabrică.
Și mai grav, cei care aduc modificări sistemului de evacuare își pun viața în pericol.
Costi Mihăilă Proprietar Service Auto: În momentul în care-și face regenerarea mașinii, există riscul de incendiu mai ales dacă este static
Cei care sunt prinși fără filtru de particule rămân fără certificatul de înmatriculare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰