Video Primele detalii ale anchetei tragediei din Olt. Camionul care a dărâmat limitatorul de 10 tone aparţine unui influent om de afaceri
Apar detalii şocante după tragedia din Olt, acolo unde o grindă metalică s-a prăbuşit peste o maşină în mers si a ucis o femeie. Camionul care a dărâmat limitatorul aparţine unui influent om de afaceri din zonă şi ar fi circulat fără autorizaţie de transport. Pe de altă parte, oficialii de la drumuri recunosc că poarta are cu patru centimetri mai puţin decât scrie pe panourile de avertizare.
La o zi de la tragedia petrecută pe o şosea din Olt, nimeni nu îşi asumă moartea femeii de 66 de ani, care a făcut infarct când a văzut bucata metalică de peste 10 tone cum se prăbuşeşte peste maşina în care se afla. Fiul femeii e încă în şoc.
"Mama a murit pe loc, băiatul e terminat"
Constantin Florian, victimă accident: Trebuia să nu meargă cu 90, 80 (n.r. km/h) în momentul în care s-a apropiat de fierul ăla. Trebuia să se oprească. Am văzut moartea cu ochii! Mama a murit pe loc, băiatul e terminat!
La volan se afla fiul bărbatului, care are 18 ani. Tânărul a suferit fracturi la ambele picioare şi a fost operat de urgenţă. Familia ar vrea să-l transfere în Capitală pentru recuperare.
- Grinda de 10 tone care a produs tragedia din Olt, pusă la loc. Femeia care a murit în urma accidentului ar fi...
- ANIMAȚIE. Femeie, strivită în mașină de o grindă de 10 tone lovită de un camion, pe DN6. "Hai mai repede, că...
- Mașină strivită de un limitator de înălțime, în Olt: o persoană a murit. Grinda de 10 tone, dărâmată de un...
Ancheta autorităţilor scoate la iveală nereguli grave. Şoferul care transporta utilajul ar fi plecat la drum fără autorizaţie şi nu avea voie să treacă pe drumul dintre localităţile Stoeneşti şi Pestra.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Tot ce trece peste patru metri trebuie să aibă autorizaţie de transport. Legislaţia pe care o aplicăm nu este făcută să te încurce, ba din contră. Este făcută să te ajute, să poţi să-ţi faci şi transportul, dar în condiţii de siguranţă şi să nu sufere şi alţi oameni nevinovaţi din cauza faptului că încerci să păcăleşti legea.
Transportatorul ar fi un influent om de afaceri din zonă
Cristi Popovici, reporter Observator: Patronul firmei unde lucrează soferul care a provocat accidentul se numeşte Octavian Vasile, şi este tatăl primarului din Studina, o localitate aflată în apropiere de locul accidentului. În ultimii ani, bărbatul a câștigat contracte bănoase cu statul , cel mai mare de 6.5 milioane de lei, pentru extinderea sistemului de apă și canalizare într-un sat vecin.
Imediat după accident, patronul a dat vina pe drumari care au inălţat soseaua odată cu asfaltarea.
Octavian Vasile, patronul firmei de transport: Când a plecat din fermă a măsurat distanţa de la sol la vârful săgeţii cu care s-a lovit grinda şi a avut 4,05. Tot se fac măsurători pentru că se consideră că s-a înălţat asfaltul şi din cauza asta a lovit.
Grinda, cu 4 cm mai joasă decât înălţimea trecută pe indicatorul rutier
Administratorul drumului recunoaşte că la mijlocul şoselei grinda e cu 4 centimetri mai jos decat inaltimea trecuta pe indicatorul rutier.
Adrian Motorga, director SDN Slatina: Drumul acum reabilitat e în formă de acoperiş, cu pantă din axul drumului către dreapta şi către stângă pentru scurgerea apelor.
Dacă poarta de gabarit nu ar fi existat, în Olt ar fi avut loc o catastrofă, spun autorităţile
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Dacă nu ar fi fost acel limitator de înălţime, practic acel utilaj, acel transport ar fi acroşat podul şi ar fi căzut. Am fi avut o tragedie mult mai mare, mai ales că în momentul respectiv era şi un tren pe pod.
Nu este prima dată când poarta de gabarit este lovită
Poarta de gabarit a fost lovită şi anul trecut, în vară, chiar de firma care se ocupa de reabilitarea şoselei, dar nimeni nu a fost rănit. De atunci grinda nu ar mai fi fost prinsă, susţine patronul firmei de transport.
Octavian Vasile, patronul firmei de transport: A fost doar pusă provizoriu, se vede cu ochiul liber. Dacă era prinsă, ea, normal când a lovit-o, trebuia să rupe stâlpii ăia.
Nu e prima tragedie provocată de grinzile metalice pe drumurile ţării. În România sunt montate peste 200 de porţi de gabarit ale CFR, în 108 locuri din ţară.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰