Antena Meniu Search
x

Video Produse românești la raft, reciclarea o prioritate pentru marile lanțuri de magazine alimentare. Iniţiativele, premiate la gala Dezvoltăm România Sustenabil

Într-o lume care se scufundă de ani buni în plastic, deșeuri și poluare, o mână întinsă planetei înseamnă un colac de salvare atât pentru noi, cât și pentru copiii noștri. Pare un ideal, însă este o lecție pe care au învățat-o și au început să o practice și marile lanțuri de magazine alimentare. Găsim tot mai multe produse românești la raft, mâncarea nu mai e ambalată doar în plastic, iar reciclarea a devenit prioritate. Am premiat aceste initiative în cadrul galei Dezvoltăm România Sustenabil, organizată de Intact Media Group.

Ingrid Tîrziu
de Ingrid Tîrziu

la 20.06.2023, 21:24

Vezi și

Dezvoltare nu a însemnat întotdeauna și sănătatea noastră și a mediului înconjurător. Viața pe repede-nainte ne-a adus și multe dezavantaje. Un studiu recent arată că peste doi ani vom ajunge să producem o cantitate de 2,6 miliarde de tone de deșeuri în fiecare an. Practic, patru locuitori ai planetei vor produce o tonă de gunoaie. În industria alimentară, retailerii au început să ia măsuri pentru a frâna în fața dezastrului. "1,6 milioane de români au utilizat colectarea selectivă. Aproximativ 16 milioane de deşeuri colectate selectiv, menţionând sticle de plastic, de aluminiu şi sticlă de sticlă, iar prin cealaltă reţea de colectare am colectat peste un milion de deşeuri periculoase şi greu de reciclat, cum ar fi ambalajele produselor detergenţi lichizi sau ambalaje de produse cosmetice", a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

A trăi sustenabil nu înseamnă doar să avem grijă de resursele planetei, ci şi de sănătatea noastră

"Trebuie să arătăm iniţiative concrete, de exemplu să luptăm împotriva plasticului. Câteodată, micile gesturi sunt chiar importante şi acum câteva luni am decis să stingem logo-ul Carrefour când închidem magazinul", a declarat Julien Munch - CEO Carrefour România. Eticheta PRODUS ÎN ROMÂNIA se găsește din ce în ce mai des în supermarketuri la raioanele cu fructe și legume. Iar practicile de la raft se reflectă, deja, și în farfuriile noastre. "Vorbim de produse care au ingredientul principal din România, procesarea şi ambalarea trebuie să aibă loc tot aici, ceea ce înseamnă că tot lanţul de producţie ar trebui să aibă loc pe teritoriul ţării noastre. În prezent, avem 85% din furnizorii noştri înregistraţi în România. Practic, dacă nu rezolvăm producţia internă şi lărgirea ofertei, o să avem această inflaţie, poate cu două cifre, în continuare", a declarat Irina Butnaru, Corporate Communications Manager, Penny România.

A trăi sustenabil nu înseamnă doar să avem grijă de resursele planetei, ci şi de sănătatea noastră şi a celor din jur. Unii retaileri au oferit deja un exemplu de urmat în comunitate. "Dotăm magazinele noastre şi spaţiile publice cu defibrilatoare automate inteligente. E un proiect în care până acum am investit 5 milioane de lei şi care sperăm să contribuie la salvarea vieţilor omeneşti", a declarat Maria Mihai, director Comunicare & CSR , LIDL România. "Sustenabilitatea, nu-i aşa, nu este doar despre rapoarte non-financiare, ci este despre felul în care ne raportăm fiecare dintre noi la ce lăsăm copiilor noştri, la cum îi învăţăm să trăiască", a declarat Alessandra Stoicescu.

Gala Dezvoltăm România Sustenabil, eveniment organizat de Intact Media Group, a avut în prim-plan actori din toate ramurile economiei, premiați pentru implicarea lor în societate și pentru faptul că văd dincolo de un mode de business. La rândul lor, au predat ștafeta sustenabilității altora care, în dreptul lor, transformă România într-un cămin mai primitor pentru generaţiile viitoare.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Evenimente » Produse românești la raft, reciclarea o prioritate pentru marile lanțuri de magazine alimentare. Iniţiativele, premiate la gala Dezvoltăm România Sustenabil