Antena Meniu Search
x

Lista completă cu obligațiile angajatorilor în starea de alertă, publicată de ministerul Muncii

Ministerul Muncii a pregătit un ghid cu reguli pe care toți angajatorii trebuie să îl respecte, odată cu întoarcerea oamenilor la muncă.

de Redactia Observator

la 17.05.2020, 12:07

Obligații pentru angajatori, în starea de alertă - Profimedia
  • Toți angajatorii trebuie să ia măsuri specifice
  • Verificarea temperaturii angajaților, obligatorie

Documentul stabilește măsurile pe care toți angajatorii din sectorul public și din privat trebuie să le implementeze pe durata stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS Cov-2.

"După o perioadă restrictivă, generată de pandemiade COVID-19, care a avut un impact puternic în viețile tuturor, România se întoarce la muncă. Ne dorim ca această revenire la normalitate să se realizeze în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori și să fie tratată cu responsabilitate și seriozitate de fiecare cetățean", se arată în comunicatul ministerului.

Reguli pentru angajatori în starea de alertă

Angajatorul trebuie să informeze angajații cu privire la precauțiunile universal valabile: menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice; menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde sau cu dezinfectanți avizați, ori de câte ori este nevoie; evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate; menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut ( în plica cotului sau în servețel de unică folosință), rinoree (în șervețel de unică folosință). După utilizare, șervețelul de unică folosință va fi aruncat în recipientul de colectare a deșeurilor și se va efectua IMEDIAT igiena mâinilor, limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanță de minimum 1,5 m.

Reguli pentru firmele cu mai mult de 50 de angajați

În cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați, care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru, angajatorul poate individualiza programul de lucru al angajaților, astfel încât între aceștia să se asigure existența unui interval de minimum o oră la începerea și la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minimum trei ore, în tranșe de cel puţin 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru. Măsura are în vedere inclusiv spațiile de lucru cu mai mult de 50 de angajați, indiferent dacă salariații aparțin unor angajatori diferiți, fără a afecta durata programului normal de lucru.

Verificarea temperaturii, triajul angajaților

Angajatorul dezinfectează, utilizând substanțe aprobate pentru combaterea coronavirusul SARS Cov-2, în mod regulat, spațiile comune și spațiile de lucru din instituție (minimum o dată pe săptămână și de câte ori este necesar);

Angajatorul achiziționează instrumente de verificare a temperaturii pentru triajul angajaților la începerea programului de lucru și de câte ori este necesar pe parcursul programului;

Angajatorul desemnează un responsabil pentru triajul observațional și verificarea temperaturii la intrarea în incintă;

Culoare speciale de circulație

Asigură culoare speciale de circulație pentru angajați, în vederea evitării  aglomerației în interiorul clădirii;

Stabilește consultări cu reprezentanții angajaților cu responsabilități specifice în domeniul securității și sănătății în muncă și, după caz, cu  membrii Comitetului de Securitate și Sănătate în Muncă;

Asigură comunicarea permanentă cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a monitoriza starea de sănătate a angajaților, astfel încât aceștia să poată beneficia de măsuri preventive  prevăzute la nivel național pentru combaterea răspândirii coronavirusului  SARS CoV -2;

Dezinfectează, regulat, balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate, separă circuitele de intrare de cele de ieșire de la sediul companiei/instituției, acolo unde este posibil, se asigură că,în sediul unității, furnizorii externi, companiile externe, subcontractanții, persoanele care intră în sediu/publicul/beneficiarii serviciilor prestate/clienții respectă măsurile de protecție stabilite de acesta.

Pauze de masă eșalonate

Angajatorul asigură acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței de minimum 1,5 metri între angajați, asigură continuarea activității profesionale la distanță, de câte ori este posibil, asigură organizarea reîntoarcerii la locul de muncă etapizat, în funcție de caracteristicile epidemiologice locale.

Angajatorul poate crea spații special amenajate pentru angajații care aparțin grupurilor vulnerabile (persoane cuboli cronice, persoane cu vârstă peste 65 ani) și amenajează spațiul de lucru (birouri), astfel încât să se poată păstra distanța fizică între angajați, prin stabilirea unui număr fix de persoane care pot lucra în aceeași încăpere și montarea, acolo unde este posibil, a unor separatoare de plastic între birouri

Dozatoare cu soluții dezinfectante

Amplasează dozatoare cu soluții dezinfectante la intrarea în unitate, precum și în fiecare sector al locului de muncă, limitează deplasările în afara companiei/instituției, atunci când acestea nu sunt esențiale, pune la dispoziția angajaților produse de igienă personală (săpun, dezinfectant pentru mâini, etc.) și produse pentru dezinfectarea suprafețelor.

În companiile și instituţiile în care se lucrează cu publicul, angajatorul organizează, acolo unde este posibil, căi de acces pentru public, separat de intrările angajaților, desemnează un responsabil pentru verificarea  temperaturii tuturor persoanelor care intră în instituție, aplică benzi de marcare a distanței recomandate (minimum 1,5 metri), pentru persoanele care așteaptă la rând, recomandă ca persoanele care așteaptă la rând să rămână în afara clădirii, tot la o distanță de minimum 1,5 metri, dacă condițiile meteorologice permit.

Descarcă ghidul complet cu reguli pentru angajați și angajatori.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Evenimente » Lista completă cu obligațiile angajatorilor în starea de alertă, publicată de ministerul Muncii