Primele cauze în ancheta trenurilor deraiate în Arad şi Braşov (Animaţie)
Linia ferată învechită şi sistemele de rulare neîntreţinute ale trenurilor sunt primele cauze constatate de anchetatori după deraierile de sâmbătă, din Arad şi Braşov. În locurile unde trenurile au sărit de pe şine se fac acum măsurători.
Linia ferată învechită şi sistemele de rulare neîntreţinute ale trenurilor sunt primele cauze constatate de anchetatori după deraierile de sâmbătă, din Arad şi Braşov. În locurile unde trenurile au sărit de pe şine se fac acum măsurători.
La prima oră, o armată de muncitori ocupă calea ferată de la Rupea, acolo unde în urmă cu trei zile, un tren plin cu oameni a sărit de pe şine.
La locul accidentului traversele sunt putrezite. Şuruburile ies din macaz sau lipsesc. Un angajat CFR are o explicaţie:
Toată lumea fură! Banii pe care ar trebui să-i investească în infrastructură, în personal, în ăstea... îi fură. Aduce traverse numai date cu creozot pe deasupra şi în doi ani putrezesc, susţine bărbatul.
La câteva sute de kilometri depărtare, un alt tren a deraiat. Motivul? Şuruburile prea vechi au distanţat şina. Ajunsă în locul slăbit, locomotiva trenului de călători s-a desprins de pe calea de rulare. Dar, spun anchetatorii, şi trenul avea probleme la sistemul de rulare.
O România în care trenurile sar de pe şine şi responsabilii pentru siguranţa călătorilor... dorm.
Directorul CFR Călători, Leon Bărbulescu, este încă în funcţie. Şi asta deşi, după reportajul Antena 1, ministrul i-a cerut demisia. Luni, a făcut-o din nou în şedinţa Consiliului de Administraţie al CFR Călători.
RĂZVAN CUC, ministrul Transporturilor: Eu, în locul dânsului, aş fi făcut un pas în spate! Din punctul meu de vedere pentru dezastruoasa comunicare pe care a avut-o domnul director cu unul dintre jurnalişti, unul dintre dumneavoastră.
O decizie în cazul conducerii CFR Călători va fi luată zilele următoare. La fel şi pentru CFR Infrastructură. Acolo nici nu există director. În ultimii trei ani au fost cinci. Ultimul a stat două săptămâni.
RĂZVAN CUC, ministrul Transporturilor: În perioada următoare vom avea un director nou la CFR infrastructură, un om competent.
Avem 20 de mii de kilometri de cale ferată în România, dar se mai circulă pe 10 mii. Reparăm 16 kilometri anual în timp ce peste 300 se strică. Iar trenurile învechite întârzie milioane de minute în fiecare an.
Avem un efectiv de 850 de vagoane, dintr-un minimum necesar de 1.350. Şi cifra... tot scade... în timp ce pericolul... creşte!
Învechite şi neîntreţinute, trenurile din România sunt scoase din uz şi se pune rugina pe ele. Nimic nu se înlocuieşte, nicio investiţie nu a fost făcută de mai bine de opt ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰