Tronsonul 2 din drumul expres Craiova - Pitești e aproape gata. Totuşi, legea care permite circulaţia în regim de autostradă n-a fost încă aprobată
Cel mai mare vis al Olteniei, acela de a avea o autostradă care să facă legătura cu Capitala, e tot mai aproape să se îndeplinească. Tronsonul 2 din drumul expres Craiova - Pitești, care îi scapă pe șoferi de coșmarul trecerii prin Balș și Slatina, e aproape gata. De data asta însă, mai repede decât se aşteptau autorităţile. Legea care permite circulaţia în regim de autostradă nu a fost încă aprobată.
Un constructor trage tare şi nu stă deloc pe loc. Vrea să termine lucrarea cât încă mai ţine vremea cu el. Este cu câteva luni înainte de termenul contractual, iar evoluţia se vede de la o zi la alta.
Bogdan Cotârlici, reprezentant CNAIR: Ne aflăm pe podul peste râul Olt, cea mai complexă lucrare de pe tronsonul doi al viitorului drum expres Craiova - Piteşti.
1.700 de metri lungime are pasajul care traversează râul Olt în apropiere de Slatina. Odată deschis tronsonul al doilea, oltenii vor circula pe cel mai mare pod construit în ţara noastră, după Revoluţie. Va rămâne a doua cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ţară abia când va fi dat în folosinţă podul de la Brăila. Pe întreaga lungime de 40 de kilometri, cât măsoară al doilea tronson al drumului expres, se munceşte fără oprire. În acest loc, găsim şi cel mai mare poligon mobil de prefabricate. Practic, ca să nu mai stea la mâna altor firme, constructorul îşi fabrică grinzile chiar în şantier. 2.000 de grinzi se folosesc în total pe tronsoanele 2, 3 şi 4 ale şoselei. Cea mai aşteptată bucată de drum rămâne însă aceasta, cea care ocoleşte oraşele Balş şi Slatina.
Drumul ar putea fi gata înaintea legii care să le permită şoferilor să circule pe el
- Aterizare mai puțin obișnuită pe o autostradă din Canada. Șoferii s-au trezit în față cu un avion de mici...
- Cea mai dorită autostradă din România a băgat spaima într-o comună. "Ai auzit, nu, vecine?"
- Un șofer român de TIR a murit ars de viu în cabină, după un accident înfiorător. Patru camioane s-au ciocnit...
Bogdan Cotârlici, CNAIR: Stadiul lucrărilor în acest moment este de 89% pe tronsonul 1, 90% pe tronsonul 2. Termenul contractual de finalizare este aprilie 2022 dar după cum vedeţi mobilizarea, stadiul lucrărilor ne îndreptăţeşte să sperăm că va fi dat în folosinţă mai devreme.
Adică în decembrie, speră cei de la Drumuri. Există însă şi o problemă. Drumul va fi gata înaintea legii care să le permită şoferilor să circule pe el în regim de autostradă. Primele indicatoare instalate pe drum arată deja limitarea: 100 de km/h.
Mădălin Chipirlin, Asociaţia Legal Drive: În opinia mea, limita de viteză poate fi majorată pe acest sector de drum la 120 de kilometri pe oră.
Este şi opinia fostului minstru al transporturilor, Cătălin Drulă, care a depus un proiect de lege în acest sens. Într-o postare publică făcută pe pagina sa de Facebook, acesta atrage atenţia că actuala limită de viteză este mai degrabă un risc pentru trafic. Un proiect de lege a pregătit şi Poliţia Română, însă prevede o creştere de doar 10 km pe oră peste limita actuală. Până la darea în folosinţă a întregului drumul expres, care va măsura 121 de kilometri, şoferii care vin spre Capitală vor circula tot prin Balş şi Slatina.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰