Video Unde s-a "mutat" blocajul din trafic după deschiderea Pasajului Doamna Ghica. Unii şoferi s-au crucit: "E groaznic!"
Cu o întârziere de trei ani, a fost deschisă circulaţia pe Pasajul Doamna Ghica, din Capitală. Oamenii din zonă au scăpat de utilaje şi praf dar nu şi de traficul infernal, care s-a mutat deja la prima intersecţie de după pod.
Pasajul Doamna Ghica a fost deschis circulaţiei. Început încă din 2018, podul trebuia finalizat din septembrie 2020. "După 5 ani de şantier şi 7 termene amânate, pasajul Doamna Ghica se deschide într-un final. De astăzi şoferii din Bucureşti vor putea circula pe pod", a transmis, joi, Andreea Milea, reporter Observator.
S-a deschis Pasajul Doamna Ghica
Înainte de ora 10, o coloană oficială condusă de poliţişti a deschis pasajul care poartă numele fiicei marelui ban al Craiovei - Doamna Ghica, recunoscută pentru frumuseţea şi inteligenţa sa. După ce au avut luni întregi utilaje sub geamuri, locuitorii din zonă abia au aşteptat momentul inaugurării.
"Este extraordinar! Bine că s-a terminat cu şantierul. Să vedem la ora de vârf, după ora 5 începe nebunia", spune un bucureştean. "Să sperăm că se fluidizează traficul. Să vedem când se deschid şcolile. Ăla este testul suprem", crede un şofer.
- Momentul când primele maşini trec pe Pasajul Doamna Ghica, deschis după cinci ani de lucrări şi şapte termene...
- Pasajul Doamna Ghica a fost deschis circulaţiei. Lucrările au costat peste 120 milioane de lei şi au început în...
- Pasajul Doamna Ghica, data deschiderii. Opt camioane, fiecare cu încărcătură de 40 de tone, vor testa siguranţa...
Unii s-au crucit când au văzut primele maşini pe pasaj. "Sunt foarte bucuros. Locuiesc aici în zonă. Sunt atât de bucuros", zice un şofer. Alţi bucureşteni nu au fost la fel de încântaţi: "Din 1.000 de locuri de parcare au apărut 50. Zilnic poliţia pune amenzi şi nu avem voie să mai parcăm nicăieri. Nu îi interesează!"
Blocajul din trafic s-a mutat la următoarea intersecţie
"Traficul va fi la fel. Pentru că se va aglomera podul. Se va aglolmera în partea cealaltă", este de părere un bucureştean. "A fluidizat aici şi de la următorul semafor e groaznic. Dacă făcea un sens giratoriu sau altceva cred că era... şi mai rapidă, cât 5 ani sau cât au construit aici", spune un şofer.
"Marea lui utilitate se va vedea cand o să avem întreg inelul median. E parte din alte lucrări de infrastructură pe care le facem", a declarat Nicuşor Dan, primarul Capitalei.
Proiectul pasajului nu este gata. Pe mijlocul podului ar urma să fie construită şi o linie de tramvai, în dublu sens. Adică dispar două benzi de circulaţie pentru maşini. Deocamdată se lucrează la studiul de fezabilitate. "Este foarte important ca acest pasaj să aiba la un moment dat tramvai, pentru că trebuie să ţinem cont de transportul în comun", spune Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2.
Autorităţile analizează, prin intermediul unor senzori, toate mişcările construcţiei. "Avem un sistem de monitorizare de ultimă generaţie. Semnalele sunt transmise în timp real prin fibră optică către Facultatea de Construcţii, care ne va ajuta să monitorizăm acest pasaj", a explicat Cristian Hiver, directorul Trustului de Clădiri Metropolitane.
Pasajul, care are o lungime de 216 metri, a costat 120 de milioane de lei. 30 de milioane au venit de la bugetul Primăriei Sectorului 2 şi restul de la Primăria Generală.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰