Uşile de protecţie la metrou, promise de ministrul Transporturilor, sunt greu de montat
Oficialii anunţă că vor schimba staţiile de metrou. La anul. Cu uşi de protecţie, care se închid şi se deschid automat când trenul soseşte în staţie.
Oficialii anunţă că vor schimba staţiile de metrou. La anul. Cu uşi de protecţie, care se închid şi se deschid automat când trenul soseşte în staţie. Însă, proiectul pare greu de pus în practică, deşi autorităţile nu vorbesc despre asta. În alte ţări, sistemul cu uşi glisante este folosit mai mult pentru staţiile unde circulă metrouri pe pilot automat. În România, toate garniturile sunt conduse încă de mecanici.
Gabriel Stanciu, directorul Alstom: "Aceste uşi portpalier sunt practic nişte ferestre. Se prind în peron şi în zona de tavan. Ar fi foarte uşor de implementat în această staţie. Ele sunt to timpul închise, nu există niciun fel de acces în zona de şină şi se deschid când trenul este în staţie şi este oprit."
Felix Stroe, ministrul Transporturilor: "La fiecare peron va fi instalat un sistem de uşi automate de sticlă securizată, cum aţi văzut la metrouri în străinătate."
În planurile ministrului Transporturilor ideea sună bine. Dar, sunt slabe şanse să avem prea devreme o astfel de tehnologie. Un astfel de sistem cu uşi de protecţie e instalat în multe staţii de metrou din Europa şi din lume. La noi, este destul de greu de implementat, pentru că Metrorex are trei tipuri diferite de metrouri ce ar trebui modificate pentru ca acest sistem să funcţioneze. Iar costurile sunt estimate la câteva milioane de euro.
- Panică la metrou. Călătorii nu se mai simt în siguranţă, măsurile de securitate suplimentare sunt prea scumpe
- Filmul unei crime calculată pas cu pas. Anchetatorii cred că ucigaşa de la metrou a avut un plan bine pus la punct
- Femeia reţinută vineri pentru că ar fi ameninţat cu moartea o tânără la metrou a vorbit. Ce le-a spus...
Doar că sistemul de protecţie pe care îl vedem în Paris, Londra sau Dubai funcţionează în cele mai multe cazuri conectat la trenurile pe pilot automat, adică metrouri cu o precizie de ceas elveţian. Metrorex nu are niciunul de acest tip.
Gabriel Stanciu, directorul Alstom: "E puţin complex, însă nu imposibil. Până la urmă reţeaua de metrou din Bucureşti nu e aşa de veche, dacă o comparăm cu Budapesta, Paris, Londra, unde asemenea lucruri s-au făcut până acum. Dacă acolo s-a putut se poate şi aici."
În lume, 7 din 10 reţele construite sunt automate, adică trenurile circulă fără mecanic. Noi încă mai avem pe linii metrouri construite în anii 80.
Petiţia prin care se cer scuturi care să împiedice sinuciderile şi accidentele a fost semnată de aproape 30 de mii de români.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰