Antena Meniu Search
x

Video Coincidenţă macabră în accidentul aviatic cu 8 morți din Italia. Primele ipoteze în cazul prăbușirii avionului românesc, la Milano

Raphael Nascimbene, în vârstă de 1 an și nouă luni, este cea mai tânără victimă a accidentului aviatic cu 8 morți produs ieri la Milano, în Italia. În momentul tragediei, pilotul aparatului de zbor, omul de afaceri român Dan Petrescu, mergea cu familia și prietenii la casa sa din Olbia, Sardinia.

De Veronica Micu la 04.10.2021, 08:54
Coincidenţă macabră în accidentul aviatic cu 8 morți din Italia. Primele ipoteze în cazul prăbușirii avionului românesc, la Milano - Profimedia

Opt oameni au murit împreună, la câteva ore după o vacanță care s-a transformat, în doar câteva secunde, într-un coșmar. Dan Petrescu (68 de ani), soția sa Regina Dorotea Petrescu Balzat (65 de ani) și fiul lui de 30 de ani pe de o parte, Filippo, soția sa Claire Stephanie Caroline Alexandrescu și fiul lor, Raphael pe de altă parte. Alături de cele două familii în avion se mai aflau Miruna Anca Wanda Lozinschi, mama lui Claire Stephanie Caroline și bunica lui Raphael și Julien Brossard, 36 de ani, un prieten canadian al lui Dan Ștefan Petrescu, relatează tg24.sky.it.

Cu toții ar fi trebuit să celebreze botezul celui mai tânăr dintre pasageri, Raphael, de 1 an și 9 luni, în Sardinia, în casa din Olbia a omului de afaceri Dan Petrescu.

Din păcate, nu au mai ajuns acolo niciodată.

Pe acelaşi subiect

Coincidență macabră în accidentul aviatic din Milano

Accidentul aviatic din Milano a avut loc la intersecția străzilor "Marignano" și "8 ottobre 2001" din San Donato Milanese. Coincidența sumbră este că în 8 octombrie 2001 s-a produs cel mai mare dezastru aviatic din istoria Italiei. Au murit atunci 118 persoane, după ce un avion Boeing s-a ciocnit cu un Cessna pe aeroportul din Milano, Linate scrie La Repubblica

Printre victimele acelei tragedii s-a aflat şi un cetăţean român, dar şi un italian născut chiar în San Donato, pe strada unde duminică s-a prăbuşit avionul omului de afaceri Dan Petrescu.

Primele ipoteze în cazul prăbușirii avionului pilotat de omul de afaceri Dan Petrescu

Expertul în aviație Dan Andrei spune că avionul pilotat de omul de afaceri Dan Petrescu este unul foarte sigur, prima ipoteză avansată de acesta fiind că motorul a cedat.

„Pilatus este socotit acum cel mai sigur avion turbopropulsor cu un singur motor. El, într-o perioadă de 30 de ani, este încă în producție și au fost produse peste 1700 de aeronave de tipul acesta. Este foarte sigur”, a declarat Dan Andrei în cadrul unei emisiuni TV.

Avionul are 9 locuri, zboară cu o viteză de 500 de kilometri pe oră, „o viteză foarte bună pentru un turbopropulsor”, și zboară aproximativ 5 ore, adică 2.800 de kilometri.

De la București poate să ajungă oriunde în Europa.

„Cauzele pot fi multiple. Prima idee care-mi vine în minte este că a avut o cedare de motor. Motorul este turbopropulsor, înseamnă că el antrenează o elice, dar motorul este cu turbină și putea la un moment dat să ia o pasăre sau din varii motive să aibă o defecțiune la compresor sau turbină și în felul acesta să producă un incendiu”, a explicat Dan Andrei.

Martorii tragediei din Milano au povestit că avionul avea motorul în flăcări și a izbit clădirea fără să pară că pilotul încearcă să facă manevre pentru a evita dezastrul: "Eram acasă, am auzit niște zgomote. Nu am apucat sa ies la geam că am auzit o bubuitură, norii de fum. Asta e tot. E un dezastru. Ținând cont că pe aici zboară în fiecare zi zeci de avioane. Eu locuiesc lângă gară, s-a auzit o bubuitură. I-am zis soției mele, închide că vine furtuna, apoi am văzut un fum imens.

Autorităţile aviatice din Italia încearcă acum să afle ce a dus la producerea nenorocirii.

Aparatul prăbuşit la Milano, un Pilatus Pc-12

Avionul care s-a prăbuşit duminică, la Milano, este un PC-12 / 47E. Avionul de şase ani s-ar fi prăbuşit la aproximativ trei minute după decolare, potrivit datelor Flightradar24, citat de Mediafax.

Aeronava cu aripi joase are un singur motor, fiind produsă de Swiss Pilatus Aircraft, cu o capacitate mare de încărcare. Este proiectată pentru a fi utilizată la transportul uşor şi pentru utilizatorii de afaceri. În lumea aeronauticii este cunoscut ca un proiect excelent, realizat de o companie cu o lungă experienţă în construcţia de aparate aeriene. Pe site-ul său, compania elveţiană îl numeşte „SUV-ul aerian”, citând o recenzie a unei reviste de specialitate din lumea aviaţiei. Cea mai actualizată variantă se numeşte PC-12NGX, echipat cu cele mai noi inovaţii în materie de confort şi avionică la bord. Este un avion care poate atinge o viteză de croazieră de 290 de noduri, aproximativ 537 de kilometri pe oră. Poate zbura pe o rază de peste 1.800 de mile marine: 3.3.000 de kilometri, la o altitudine maximă de 30.000 de picioare.

Este alimentat de un singur motor de la Pratt & Whitney, una dintre cele mai cunoscute companii de motoare aeronautice. Poate avea la bord maxim 10 pasageri, în regim normal. Unele modele sacrifică scaunele, pentru a găzdui câteva pătuţuri sau elimină total scaunele, pentru a creşte capacitatea de încărcare. Este certificat pentru zborul cu un singur pilot, care poate fi însoţit de un posibil copilot.

Interiorul celor mai recente versiuni este proiectat în colaborare cu BMW Designwork şi integrează toate funcţiile principale de conectivitate, Wi-Fi şi sisteme de divertisment. Conform preţurilor publicate pe portalul AvBuyer, un Pc-12 2017 folosit poate costa până la 4,3 milioane de dolari şi poate fi închiriat pe oră cu aproximativ 1.800 de dolari.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri externe » Coincidenţă macabră în accidentul aviatic cu 8 morți din Italia. Primele ipoteze în cazul prăbușirii avionului românesc, la Milano