O fată de 13 ani a fost la un pas de moarte, după ce a aruncat o bilă parfumată în cadă și a inhalat aburii

De Ana Maria Ghiarasim.
Publicat: 27.01.2021, 19:22.
Actualizat: 27.01.2021, 19:22

O baie parfumată și colorată pare un răsfăț veritabil pentru oricine, însă aproape că a ucis-o pe Emelia Brain, o adolescentă de 13 ani din Marea Britanie.

O fată de 13 ani a fost la un pas de moarte, după ce a aruncat o bilă parfumată în cadă și a inhalat aburii

O fată de 13 ani a fost la un pas de moarte, după ce a aruncat o bilă parfumată în cadă și a inhalat aburii

Emmie and Lissy The Allergy Adventure Sisters/Youtube

Emelia a fost dusă de urgență la spital la scurt timp după ce a intrat în cada în care dizolvase o bilă de baie parfumată care, așa cum a aflat mai târziu, conținea proteine de lapte.

Copila a început să se simtă rău de îndată ce a intrat în apă și a strigat după ajutor. Părinții fetei au chemat de urgență ambulanța, iar echipajul i-a administrat pe loc adrenalină și antihistaminice, apoi a transportat-o la Spitalul New Cross din Wolverhampton, scrie Daily Mirror.

Abia după ce a primit un tratament pe bază de steroizi, Emelia Brain a început să-și revină.

Reacție alergică după ce a inhalat vaporii emanați de bila efervescentă

Medicii au stabilit că adolescenta a suferit o reacție alergică severă la contactul cu aburii și cu apa în care se dizolvase o bilă de baie care conținea proteine de lapte.

Pentru mama Emeliei, gândul că fiica ei ar fi putut intra în șoc anafilactic este chinuitor.

”Dar dacă am fi fost la parter și aveam ușa închisă? Nu cred că ar fi avut șanse să supraviețuiască dacă nu o auzeam țipând sau dacă ar fi fost singură acasă. Reacția ei a fost extrem de rapidă pentru că a inhalat aburul”, spune acum mama tinerei.

Încă de la o vârstă fragedă, Emelia a trebuit să fie atentă la ceea ce mănâncă și la produsele cosmetice pe care le folosește.

Alergenul era trecut pe etichetă

Alergiile ei au devenit evidente când mama ei a pupat-o pe buze, bebeluș fiind, după ce mâncase iaurt, iar fața copilei s-a umflat în câteva minute.

Testele au scos la iveală că fetița este alergică la toate produsele lactate, la ouă, nuci și la frig. De asemenea, în timp ea a dezvoltat astm și era extrem de conștientă de ceea ce consumă.

Deși a învățat să citească cu atenție etichetele încă de la o vârstă fragedă, de această dată, Emelia nu s-a gândit că bila de baie parfumată ar putea conține alergeni.

Ulterior, părinții fetei au inspectat ambalajul bombei de baie și au constatat că fusese etichetat legal, dar alergenul nu era cu caractere aldine, așa că adolescenta nu l-a observat în lista de ingrediente.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.