Reclama care a costat o companie de biciclete 1.5 miliarde de dolari, în 3 zile
Compania Peloton, care realizează biciclete speciale pentru fitness, a pierdut 1.5 miliarde de dolari la bursă în doar trei zile, după o reclamă apreciată a fi "sexistă".
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Compania Peloton, care realizează biciclete de top pentru fitness, a pierdut 1.5 miliarde de dolari în doar trei zile, după o reclamă apreciată a fi "sexistă".
Firma producătoare de biciclete high-end, cunoscută pentru modelul Peloton Bike, folosit printre alții de Hugh Jackman și David Beckham, a suferit o pierdere uriașă a capitalizării din cauza unui spot video publicat pe Youtube.
Prețul acțiunilor s-a prăbușit cu 15%, în urma valului de indignare din mediul online.
În spotul video, denumit "Un cadou care răsplătește", în traducere aproximativă, apare o femeie care primește în dar de la soțul ei o bicicletă.
Tânăra mamă începe să se filmeze de-a lungul unui an în timp ce folosește echipamentul și distribuie imaginile către urmăritori.
Pe Twitter reacția a fost extrem de dură, unii considerând că mesajul este "sexist" și pune accent doar pe aspectul fizic al protagonistei.
În mai puțin de 72 de ore, compania a ajuns la o capitalizare de 8.8 miliarde de dolari, de la 10.3.
"Deși suntem dezamăgiți de modul în care unii au interpretat greșit această reclamă, suntem încurajați și recunoscători pentru suportul pe care l-am primit de la cei care au înțeles ce am încercat să comunicăm", a spus un reprezentant al companiei, potrivit CNBC.
După reculul de acum o săptămână, prețul acțiunilor începe să crească ușor-ușor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰