Antena Meniu Search
x

Cum a ajuns un crocodil pe tricoul tău! Istoria unuia dintre cele mai cunoscute branduri din lume

Cea mai cunoscută reptilă din sport a devenit emblema unuia dintre cele mai renumite branduri la nivel mondial dintr-o pură întâmplare

Cea mai cunoscută reptilă din sport a devenit emblema unuia dintre cele mai renumite branduri la nivel mondial dintr-o pură întâmplare.

Povestea crocodilului care a făcut carieră în modă începe în 1927, înaintea unui meci de Cupă Davis. Totul s-a datorat mai degrabă întâmplării. Unul dintre cei mai buni tenismeni francezi ai secolului XX, René Lacoste, a fost poreclit „crocodilul” de un jurnalist american de la „Boston Evening Transcript”, o publicație americană.  Ziaristul avea cunoştinţă despre faptul că Allan H. Muhr, căpitanul echipei franceze de tenis, îi promisese lui Lacoste că-i va dărui o geantă din piele de crocodil dacă va câştiga unul dintre meciurile decisive. Era ca un pariu tacit, acceptat de ambele părți. Chiar dacă tenismanul  a pierdut partida, a fost apreciat pentru tenacitatea sa; iar presa americană a început să scrie despre el folosind apelativul „crocodilul”.

Încântat de asociere, Lacoste l-a rugat pe un bun prieten, designerul Robert George, să-i deseneze acest simbol pe toate cămăşile pe care le purta în timpul meciurilor. O idee inspirată care avea să devină un simbol de renume în moda sportivă pentru bărbaţi.

Celebrul tricou cu crocodil

Simţind că e rost de o afacere, în 1933, la doar câţiva ani de la retragerea din tenis în 1929, René Lacoste şi André Gillier, proprietarul unei mari companii de producţie de textile şi îmbrăcăminte, au fondat o societate care avea ca scop exploatarea comercială a cămăşii inscripţionate cu acest logo pe care campionul francez îl utilizase până atunci doar pentru uzul personal.

Primul tricou sport cu ţesătura „jersey petit pique”, numit apoi şi „polo”, cu emblema crocodilului brodat, este creat tot în 1933. Modelul cu mâneci scurte, guler reglabil şi croială mai lungă la spate, în aşa fel încât să ofere lejeritate şi confort în timpul partidelor sportive, a fost foarte preţuit pentru calităţile sale şi designul deosebit şi purtat sistematic de personalităţile sportive ale epocii. Lacoste era preocupat de conceperea unor haine nu doar estetice, ci şi comode şi uşoare, care să permită libertatea de mişcare a jucătorilor, în culori intense şi ostentative. Aceste culori puternice au devenit un must al firmei. De menţionat că, pe vremea lui Lacoste, tenisul se juca în cămăşi cu mânecă lungă, pantaloni şi uneori chiar cravată, aşa că o schimbare era esenţială. Apar modele de tricouri de sport concepute pentru tenis, golf şi navigaţie, toate cuprinse în catalogul anului 1933. Era prima dată când „crocodilul” ieşea în stradă şi se pregătea de o carieră în modă care va dura aproape un secol, informează historia.ro.

În prezent, firma Lacoste lansează colecţia „Live” în cele peste 700 de magazine şi 2.000 de spaţii pe care le deţine în toată lumea.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Ce alegeți de 1 Mai, grătar la pădure sau grătar la terasă?

Observator » Inedit » Cum a ajuns un crocodil pe tricoul tău! Istoria unuia dintre cele mai cunoscute branduri din lume