Antena Meniu Search
x

Tot mai mulţi români merg la serviciu pe biciclete. Unele, aduse chiar de la Amsterdam

În oraşele aproape sufocate de trafic, din ce în ce mai mulţi români aleg să meargă, chiar şi la serviciu, pe două roţi în loc de patru. Studiile arată că trei din zece români au deja bicicletă

Vezi și

În oraşele aproape sufocate de trafic, din ce în ce mai mulţi români aleg să meargă, chiar şi la serviciu, pe două roţi în loc de patru. Studiile arată că trei din zece români au deja bicicletă. La o asemenea cerere, a venit şi oferta. Au apărut bicicletele la mâna a doua şi cele de închiriat. Şi nu doar autohtone, ci şi unele venite direct din celebrul oraş al bicicletelor, Amsterdam.

Olanda este ţara în care există mai multe biciclete decât numărul de locuitori. În oraşe precum Amsterdam şi Haga, 70% din călătorii se fac cu bicicleta. Iar o parte din bicicletele uzate ale olandezilor au ajuns în România.

Norocul românilor a fost că olandezii nu se joacă atunci când vine vorba de respectarea legii. Acolo, când greşeşti, plăteşti. 

Corneliu Belciug, director de program: "Primăria din Amsterdam îţi ia bicicleta dacă o parchezi într-un loc nepermis sau dacă o laşi foarte mult timp într-un singur loc, am contactat nişte firme din Olanda care preiau bicicletele de la primărie, am fost acolo, am ales bicicletă cu bicicletă, a fost o muncă destul de grea."

Odată aduse în ţară, bicicletele olandezilor intră în carantină. Mai exact în service. 

Vasile Gabriel, coordonator echipă service: "Nu le-am luat într-o stare foarte bună. Am înlocuit piesele stricate, am curăţat butucii, am învăţat treptat să reparăm şi modele cu care nu eram familiarizaţi."

În depozit găseşti acum peste 200 de biciclete cu preţuri cuprinse între 400 şi 700 de lei. Modele care noi ar fi costat aceeaşi sumă, doar că în euro. Iar, atunci când nu repară, lucrează la propriul model. 

Cumpărătorii nu au întârziat să apară. Pentru romantici, bicicletele la mâna a doua sunt biciclete cu poveste. Cineva, acolo, în oraşul lor, s-a plimbat cu ele pe străduţele înguste. Şi le-a îndrăgit.

Pentru pragmatici, e şi mai simplu. Sunt mai ieftine decât cele noi iar calitatea lor nu poate fi pusă la îndoială, având în vedere de unde vin. Pe asta mizează şi clienţii. 

Odată ajunşi la magazin, clienţii sunt preluaţi de un consilier care le prezintă oferta. Şi la nevoie, are şi sfaturi.

Mai nou, bicicletele din Amsterdam pot fi şi închiriate, pe o perioadă de o lună, trei sau jumătate de an. Costă un leu pe zi, iar după, fie dai diferenţa şi o cumperi, fie o duci înapoi. De cele mai multe ori, clienţii se îndrăgostesc însă de bicicletele cu poveste. Şi le păstrează. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Inedit » Tot mai mulţi români merg la serviciu pe biciclete. Unele, aduse chiar de la Amsterdam