Măsuri de protecţie pregătite de hotelieri în aşteptarea turiştilor
Deocamdată nu putem pleca în vacanţă la munte sau la mare însă au fost publicate regulile care trebuie respectate în hoteluri astfel încât angajaţii şi turiştii să fie protejaţi. La primele semne de boală, conducerea şi medicii vor fi informaţi, cu discreţie, şi vor decide următorii paşi.
- Peste 90% din hoteluri au fost închise.
- Pierderile în industrie sunt estimate la 250 de milioane de Euro.
Dacă proprietarii hotelurilor respectă toate recomandările autorităţilor, vacanţa de anul acesta va fi complet diferită.
Micul dejun, prânzul sau cina vor fi servite în camere. Tacâmurile şi vesela vor fi de unică folosinţă.
Cel mult două persoane care vor purta măşti de protecţie vor putea folosi liftul în acelaşi timp.Şi tot vom vedea postere informative.
Din recepţie, nu trebuie să lipsească dezinfectantul sau şerveţelele antibacteriene, măştile de protecţie, mănuşile sau halatul de protecţie. Toate aceste materiale înseamnă o cheltuială în plus de cel puţin 900 de lei. În plus, hotelierii sunt nevoiţi să ia temperatura fiecărui turist.
Constantin Pănescu, hotelier: Va trebui să avem aici un angajat numai pentru aşa ceva. Deci o cheltuială în plus să spunem, dar sper ca acest virus să se ducă din zona noastră, unde este aerul curat.
Într-un hotel din Otopeni angajaţii nici măcar nu interacţionează cu clienţii. Plata camerei se face online. Iar la check-in, turiştii semnează electronic apoi primesc un cod care ţine loc de chei sau cartele de acces.
Dacă totuşi, clienţii vor să vorbească cu recepţionerul, zona este delimitată astfel încât să se păstreze distanţa între ei. Iar camerele se dezinfectează cu aparate cu ozon.
Adrian Ojog, hotelier: Costul total al investiţiilor cred că a fost undeva în jurul a 15.000 de euro, Am făcut un împrumut pentru a implementa foarte repede, cheia succesului era să implementăm repede.
Angajaţilor li se recomandă să fie atenţi la turişti, dar într-un mod discret. Şi dacă observă că ar putea avea probleme de sănătate, să îi sfătuiască să rămână în camere până când vor fi consultaţi de medic. Dacă un turist cere o consultaţie, solicitarea trebuie înregistrată de personalul de la recepţie.
Călin Ilie, președintele Federației Industriei Hoteliere din România: Apelul nostru către autorităţi e să ne asumăm un plan de susţinere a turismului şi de redeschidere.
95 la sută dintre hoteluri s-au închis în ultimele luni, iar pierderile sunt de 250 de milioane de euro. Patronatele din turism estimează că cifra de afaceri a hotelurilor pe anul asta va fi cu 60% mai mică decât anul trecut.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰