Atenție, șoferi! Care sunt cele 4 lucruri de care depinde durata de viață a unei mașini
Durata de viață a unei mașini depinde de câteva lucruri foarte simple, dar de maximă importanță. Mașinile moderne nu au nevoie de la fel de multă atenție precum aveau în urmă cu 50 de ani, însă nu te lăsa cuprins de un fals sentiment de siguranță.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Durata de viață a unei mașini depinde de câteva lucruri foarte simple, dar de maximă importanță.
Mașinile moderne nu au nevoie de la fel de multă atenție precum aveau în urmă cu 50 de ani, însă nu te lăsa cuprins de un fals sentiment de siguranță. Există câteva lucruri cărora trebuie să le acorzi o mare atenție dacă vrei ca autovehiculul tău să funcționeze la parametri optimi timp de foarte mulți ani și să eviți accidentele rutiere cauzate de proasta funcționare a mașinii tale: Uleiul Uleiul este cel care ajută diferitele elemente componente ale motorului să funcționeze adecvat, așa cum au fost proiectate de ingineri. Cu timpul, gazele de eșapament rezultate din funcționatea cilindrilor și chiar bucăți foarte mici de metal contaminează uleiul și îi reduc eficiența. De asemenea, căldura motorului provoacă o reacție chimică de descompunere a uleiului prin reducerea vâscozității acestuia. Uleiul devine, astfel, prea subțire și nu va lubrifia motorul așa cum ar fi indicat. Acesta este principalul motiv pentru care piesele se uzează mult mai repede decât te-ai fi așteptat. Pentru a evita apariția unor astfel de probleme, respectă cu strictețe termenul de schimbare a uleiului menționat în manualul autovehiculului. În plus, deși în cartea tehnică a mașinii poate fi recomandată distanța de 10.000 de km pentru schimbarea uleiului, poți preveni uzarea motorului prin schimbarea uleiului la 6-8.000 de km. Nu în ultimul rând, cumpără un tip de ulei de motor care poate fi pompat rapid și care circulă cu ușurință chiar și la -50 de grade Celsius, fiind capabil să protejeze toate părțile mobile ale motorului și care este recomandat de cei mai mulți producători de motoare din lume, precum acest tip de ulei. Filtrul de aer Un filtru de aer înfundat este foarte nociv pentru performanțele motorului mașinii tale. Funcționarea improprie a filtrului crește consumul de carburant și scade simțitor puterea motorului, crescând, totodată, gradul de uzură al acestuia. Filtrul de aer protejează motorul împotriva impurităților din atmosferă și previne inclusiv uzura componentelor electronice ale motorului. Prin urmare, este recomandat să respecți cu strictețe termenul recomandat de fabricantul mașinii pentru schimbarea filtrului de aer. În plus, ține cont și de faptul că dacă nu vei schimba uleiul la timp, funcționarea precară a motorului va distruge filtrul de aer chiar mai repede de 1.600-1.800 de km parcurși. Plăcuțele de frână Calitatea plăcuțelor de frână este foarte importantă în ceea ce privește performanța de frânare. Plăcuțele de frână uzate duc la uzarea accelerată a discurilor de frână. Plăcuțele trebuie schimbate de două sau de trei ori mai des decât discurile. Majoritatea mecanicilor auto recomandă schimbarea plăcuțelor de frână după ce ai parcurs între 15.000 și 25.000 de km, iar discurile de frână nu trebuie schimbate mai târziu de 50.000 de km. Plăcuțele de frână de pe față se uzează mai repede decât cele de pe spate. În plus, ele se uzează în funcție de numărul frânărilor (fiind în strânsă legătură și cu stilul tău de conducere), de frânarea cu discuri uzate, de montarea lor incorectă și chiar de staționarea îndelungată cu frâna de mână trasă. Cauciucurile O dată pe sezon este foarte indicat să schimbi cauciucurile între ele. Această procedură trebuie realizată, de obicei, într-un service auto, deoarece roțile trebuie echilibrate după schimbarea cauciucurilor. Mulți mecanici recomandă schimbarea cauciucurilor pe diagonală (dreapta – față cu stânga – spate și stânga – față cu dreapta – spate) după maximum 10.000 de km parcurși. În plus, nu circula cu pneuri uzate sau nepotrivite condițiilor meteorologice. Accidentele din cauza cauciucurilor nepotrivite sunt deosebit de frecvente, iar riscul ca acestea să explodeze este foarte mare.
Foto: pixabay.com
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰