Video Bucureștenii vor avea o nouă stație de metrou la suprafaţă. Primăria sectorului 4 a dat undă verde lucrărilor pe Şoseaua Berceni
Bucureştenii vor avea o nouă staţie de metrou. Lucrările au început chiar azi pe Şoseaua Berceni şi vor fi încheiate la sfârşitul anului următor. Garniturile vor circula la suprafaţă, spre şoseaua de centură. Costurile proiectului se ridică la peste 50 de milioane de euro.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
- Primăria sectorului 4 are în plan o nouă staţie de metrou
- Proiectul ar trebui să fie gata până în toamna lui 2022
Traficul pe Şoseaua Berceni este restricţionat de luni timp de 45 de zile. Cele două benzi de circulaţie de ieşire din Capitală sunt închise, pentru că în zonă se vor face primele lucrări de deviere a reţelelor de utilităţi.
Staţia Tudor Arghezi va fi construită la suprafaţă, cu şase zone pietonale, iar clădirea va avea subsol şi două etaje. Va face legătura între staţia Berceni, actualul capăt al magistralei şi şoseaua de centură.
Daniel Băluţă, primar Sector 4: Este vorba despre prelungirea Magistralei 2 de metrou cu încă 1,6 km. Sectoul 4 doreşte să reprezinte o alternativă pentru comunitatea oamenilor de afaceri.
Magistrala 2 era folosită zilnic, înainte de pandemie, de circa 300 de mii de persoane. Pentru că linia traversează Capitala de la sud la nord, autorităţile speră că după finalizare bucureştenii vor folosi mai mult metroul în locul maşinilor personale. Din acest motiv, va fi construită, în apropierea staţiei, o parcare de tip park&ride.
Daniel Băluţă, primar Sector 4: Această investiţie va fi însoţită şi de o parcare cu o capacitate de 600 de locuri, mizând pe faptul că traficul spre Bucureşti va fi diminuat.
Proiectul ar trebui dus la capăt până anul viitor
Noua staţie de metrou ar trebui să fie gata în noiembrie 2022.
Andrei Stanciu, constructor: Cu siguranţă ne vom da toata silinţa să nu îl depăşim şi chiar să terminăm mai repede. Este de o dificultate mai redusă fiind o staţie supraterană. Din cele 2 linii de tren proiectate, una este existentă şi se va reabilita, cea de-a doua este complet nouă.
Este un proiect ambiţios, însă este nevoie de mai mult decât de o nouă staţie de metrou pentru dezvoltarea zonei, spun specialiştii.
Mihai Crăciun, Asociaţia Construim România: Trebuie gândit pe viitor. Ar merge dacă acesta ar fi doar primul pas după care s-ar asigura interconectarea cu comuna Berceni, s-ar face acel tren urban în jurul Bucureştiului de care se discută de foarte mulţi ani. Dacă toate aceste proiecte merg mână în mână, atunci în 5-10 ani va fi chiar foarte intens folosită aceată linie. Dar momentan nu am văzut viziunea de ansamblu. Am auzit doar că se extinde această linie, dar lipsesşte continuarea.
Lucrarea este finanţată în proporţie de 85% din bani europeni, iar restul vine de la primăria Sectorului 4.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰