Antena Meniu Search
x

special!! Cum sa pacalesti accidentele rutiere

Am terminat scoala de soferi, am dat examenul, l-am luat, am carnet, deci stiu sa conduc! De acord, dar asta nu inseamna ca stiu si cum sa controlez automobilul. Spre exemplu, ce trebuie sa fac atunci cand masina derapeaza? Sau cum sa-mi controlez corpul atunci cand un sofer bezmetic intra in plin in masina mea

Vezi și

Tocmai de aceea, am apelat la sfaturile lui Titi Aur, omul pentru care automobilul nu mai are niciun secret.

"Inainte sa bagi cheia in contact e important sa iti asezi bine centura de siguranta. Centura trebuie sa fie de fiecare data peste umar. Nu asa pusa, sau cum mai pun unii doar asa de forma. Trebuie sa fie peste umar. Apoi incepi usor sa accelerezi si ajungi la 15 kilometri la ora. Viteza pe care cei mai multi soferi o considera inofensiva te poate sifona bine in caz de impact frontal", ne sfatuieste Titi Aur.

In momentul impactului, corpul trebuie sa fie ca mai bine incordat si in special gatul ca sa nu iti plece capul foarte tare in fata.

Ce se intampla atunci cand impactul frontal are loc atunci cand masina a atins 22 de kilometri la ora? La 22 de kilometri pe ora impactul este dublu. Asta se intampla doar atunci cand centura de siguranta este bine pusa. Fara centura, situatia se schimba. Fata manechinului s-a lipit de parbriz, iar abdomenul si pieptul s-au lovit de volan.

Am vazut ce se intampla in cazul unui impact frontal, iar acum va vom arata cum este sa te rastorni cu masina. Daca dam drumul la centura atunci cand suntem rasturnati pe o parte sau cu rotile in sus riscul cel mai mare este sa ne rupem gatul.

"Scoti piciorul drept. Te sprijini in portiera. Misti in scaun pana cand gasesti un punct bun de sprijin. Acum ai detensionat centura si acum desfaci. Pe parbriz nu se poate iesi pentru ca rar se sparge atat de rau incat sa iesi pe acolo. Atunci deschizi portiera asta de sus". Rasturnarea la 180 de grade aduce masina cu rotile in sus.

Centura este salvatoare de vieti. O arata si testul cu manechinele. Un manechin are centura, celalalt nu are. In cazul unei rasturnari multiple pasagerul care a avut centura a ramas pe scaunul masinii. Cel care nu avea centura a fost plimbat prin cabina foarte mult. La un moment dat a fost aruncat pe unul dintre geamuri afara si a fost strivit de masina.

Ca sa nu ajungi in situatia asta este important sa sti sa iti controlezi masina in derapaje. Cand masina pleaca de spate soferul trebuie sa contravireze. Cat de mult ? Doar atat cat rotile sa fie pe directia de mers. Nu mai mult, nu mai putin. Daca nu acceleram si reducem, atunci orice mic derapaj se transforma intr-unul mare.

Titi Aur ii mai sfatuieste pe soferi sa conduca mereu cu farurile aprinse pentru ca astfel masina este mult mai vizibila pe sosele.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri sociale » special!! Cum sa pacalesti accidentele rutiere