Antena Meniu Search
x

Neuromarketing-ul, stiinta de a vinde produse inutile

V-ati intrebat vreodata ce cauta o fata frumoasa intr-o reclama la apa minerala? Sau de ce producatorii vorbesc despre pasiune atunci cand vor sa vanda un baton de ciocolata? Nu este o intamplare, ci o stiinta: se cheama neuromarketing.

Vezi și

Ea ne "stimuleaza" sa scoatem bani din buzunar mai repede decat ne-ar lua sa calculam daca avem cu adevarat nevoie de acel produs.

Daca ati rezistat tentatiei de a cumpara sticla cu apa minerala, nu va faceti iluzii. Capcanele pandesc la tot pasul. Producatorii vor sa ne smulga banii din buzunar prin orice mijloace, dar, mai ales, prin apelul la instinctele primare.

“Stie cine face neuromarketing-ul cam la ce saliveaza omul, ce anume ii place si in functie de zona unde se afla, de varsta careia i se adreseaza, scoate in evidenta acest aspect ca sa ii stimuleze pofta. Pofta este legata de instinct: poate fi pofta de tip digestiv, de tip sexual”, explica neurocercetatorul Leon Zagrean.

Iar daca reclama ne-a starnit pofta, produsul este pe jumatate cumparat. Ambalajul deosebit face restul. Si pentru ca produsele sa nu semene intre ele, designerii fac tot posibilul pentru scoate din multime un anumit produs.

De dragul vanzarii, orice este permis. Chiar si sticla cu doua gaturi sau sticla de lapte, plina cu vin. In magazin, producatorii au putin timp la dispozitie pentru a-i convinge pe clienti sa le cumpere marfa.

Echipe intregi de cercetatori stimuleaza vanzarile de produse mai mult sau mai putin utile.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri sociale » Neuromarketing-ul, stiinta de a vinde produse inutile