Video Imagini de la salvarea marinarilor de pe nava naufragiată în Marea Neagră. Comandantul și electromecanicul navei au murit
Naufragiu în Marea Neagră. O navă cu 13 marinari ucraineni s-a scufundat la 130 de kilometri de ţărm. Navigatorii au abandonat nava şi au sărit în apă pentru a scăpa cu viaţă. Şansa lor a fost un remorcher românesc. Operaţiunea de salvare a fost îngreunată de vântul puternic şi valurile uriaşe. Doi marinari au murit. Unul este în continuare dispărut. Marinarul este căutat şi la această oră de o navă a Gărzii de Coastă şi de Fregata Regina Maria.
- Marinarii salvaţi au primit îngrijiri medicale de urgenţă în spitalul remorcherului românesc care le-a sărit în ajutor.
- Singura femeie din echipajul ucrainean, o tânără de 26 de ani, a fost evacuată cu elicopterul, după ce starea ei de sănătate s-a agravat.
Mesajul de SOS a venit în jurul orei cinci dimineaţa. Ultimele cuvinte transmise de pe "Volgo Balt 179" au fost ”abandon navă”. Cei 13 marinari de la bord s-au urcat în barca de salvare, în timp ce cargoul se scufunda.
A urmat încă o oră şi jumătate de coşmar până au ajuns salvatorii.
O oră şi jumătate în derivă în valuri de peste patru metri. Salvarea lor a fost o navă privată românească, aflată la 18 mile depărtare.
Laurențiu Mironescu, sef serviciu CERONAV: ”Nu au mai găsit nava. În schimb au procedat la operaţiuni de salvare reuşind să salveze 10 persoane în viaţă”.
Doi marinari au murit, între ei, și comandantul navei
Comandantul navei nu a mai fost găsit în viaţă. Regulile mării spun că acesta părăseşte ultimul vasul în caz de pericol. Şi electromecanicul a murit.
Marinarii salvaţi au primit îngrijiri medicale de urgenţă în spitalul remorcherului românesc.
Singura femeie din echipajul ucrainean, o tânără de 26 de ani, a fost evacuată cu elicopterul, după ce starea ei de sănătate s-a agravat.
Femeia care a fost preluat de către elicopterul SMURD a ajuns în acest moment la spitalul judeţean din Constanţa.
Mircea Leu, medic SMURD: ”E conştientă, stabilă hemodinamic, prezintă plăci traumatice la nivelul capului şi feţei”.
Secundul comandantului e de negăsit
Un navigator, secundul comandantului, este în continuare de negăsit.
Radu Petrescu, reprezentant GSP Falcon: ”Încercăm să găsim a 13-a persoană. Nu plecăm până nu o găsim”.
Nava "Volgo Balt 179" călătorea sub pavilionul Insulelor Comore. În urmă cu cinci zile a plecat din portul Rostov-pe-Don încărcată cu cărbune. Azi-dimineaţă ar fi trebuit să ajungă în Portul Constanţa. A naufragiat însă, înainte de răsărit, la circa 130 de kilometri distanţă de Port, în largul Mării Negre.
Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor: ”Navele de acest gen, practic, nu ar trebui să mai transporte marfă pe mare, să pună în pericol vieţi omeneşti şi mediul înconjurător”.
Nava Volgo Balt 179, un pericol pentru ecosistemul din Marea Neagră
"Volgo Balt 179" avea 48 de ani. Era o navă de construcţie specială, lungă şi îngustă ca să poată intra pe canalul de la Rostov-pe-Don. În timp, cred specialiştii, cargoul s-a degradat şi rezistenţa ei a fost avariată.
Marian Cozma, comandant de navă: ”Sunt nave construite în anii 60. Erau concepute pentru comerţ pe Marea Baltică şi pe ape interioare ale Rusiei.”
Nava a ajuns acum pe fundul Mării Negre.
Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor: ”Nava este plină cu cărbune, da?, cărbune energetic, probabil că are şi tancurile pline cu combustibil şi lucrurile astea pot produce anumite poluări”
În urmă cu doi ani, o altă navă Volgo-Balt s-a scufundat tot în Marea Neagră în dreptul provinciei Samsun din Turcia. 6 din cei 13 membri ai echipajului au murit.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰