Inaugurarea Autostrăzii Urbane a început cu o amânare. La ora oficială de deschidere încă se montau indicatoare
După trei ani de lucrări pentru trei kilometri şi şase termene depăşite, inaugurarea celei mai aşteptate autostrăzi din România a început cu o amânare. Tăierea de panglică a Autostrăzii Urbane, programată pentru această după-amiază, s-a prelungit până seara târziu.
După trei ani de lucrări pentru trei kilometri şi şase termene depăşite, inaugurarea celei mai aşteptate autostrăzi din România a început cu o amânare. Tăierea de panglică a Autostrăzii Urbane, programată pentru această după-amiază, s-a prelungit până seara târziu. Până acum, s-au studiat documente, s-au dat telefoane, iar muncitorii au montat indicatoare şi borduri pe ultima sută de metri. La doi paşi de autostradă, şoferii din nordul Bucureştiului au aşteptat la cozi uriaşe să circule mai bine.
Primii şoferi au inaugurat Autostrada Urbană, după ore chinuitoare petrecute în trafic. Pe cel mai aşteptat petic de autostradă din România, chiar şi tăierea de panglică s-a amânat.
La ceva vreme după ora oficială a deschiderii, drumarii se chinuiau să monteze un indicator. "Omis" până acum.
Indicatoarele au fost bine "fixate" cu câte o bordură. Însă recepţia lucrărilor s-a împiedicat de altă problemă. Birocraţia. S-au studiat documente cu orele.
Inaugurarea Autostrăzii Urbane fusese programată, iniţial, pentru ora 16. Doar că reprezentanții CNAIR au mai avut de plimbat hârtii între ei.
Parcă anticipând o nouă situaţie ridicolă, nici ministrul Transporturilor şi nici şeful Companiei de Drumuri nu au fost prezenţi azi. Şase termene de predare au avut cei trei kilometri. Ultimul, de Ziua Naţională.
Drumarii, supravegheați cu drona
S-a lucrat la foc continuu doar pe ultima sută de metri. Drumarii - supravegheaţi şi cu drona - au accelerat ritmul abia în ultimele luni. Azi-noapte, lipeau marcaje, iar dimineaţă pregăteau marea deschidere, sub privirile a doi ciobani care îşi plimbau oile liniştiţi, lângă gardul şoselei de mare viteză.
Ca totul să iasă perfect a fost împrăştiat inclusiv material antiderapant. Doar pe lungimea celor trei kilometri inauguraţi însă. Că mai e mult până când autostrada va fi complet terminată o arătau inclusiv gardurile de plasă de pe margine. Nici urmă de ele acolo unde au fost construite ieşirile de pe şoseaua de viteză.
Autostrada urbană poate prelua zilnic sute de mii de navetişti care se îndreaptă spre Capitală din localităţile aflate în nordul Bucureştiului. Plus o bună parte din autovehiculele care circulă pe centura Capitalei, peste 40 de mii în fiecare oră. Nu în ultimul rând, cei care se îndreaptă spre nordul oraşului din localitatea Voluntari pot folosi şoseaua de viteză.
Mai bine de opt milioane de euro pentru fiecare kilometru în parte a plătit statul român.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰