Podul de cale ferată din Budila, rupt în urma viiturilor, o ruină la un an de zile de la incident
Asta deşi lipsa podului afectează mii de localnici care fac zilnic naveta către oraş. Autorităţile locale au făcut sesizări în tot acest timp, dar fără rezultat. Abia acum, CFR Infrastructură a transmis că proiectul va fi scos la licitaţie în luna august a acestui an.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Asta deşi lipsa podului afectează mii de localnici care fac zilnic naveta către oraş. Autorităţile locale au făcut sesizări în tot acest timp, dar fără rezultat. Abia acum, CFR Infrastructură a transmis că proiectul va fi scos la licitaţie în luna august a acestui an.
Prăbuşirea podului a încheiat un capitol din istoria trasporturilor. Şi asta pentru că, cu un secol în urmă, se dorea a fi primul drum de fier din România Unită.
După aproape un an de zile de la prăbuşire, podul arată exact la fel. Tone de moloz, blocuri din beton şi şine suspendate. Podul avea o lungime de 60 de metri şi lega Braşovul de Întorsura Buzăului.
Lipsa podului a afectat peste o mie de oameni care circulau zilnic cu trenul. Iar de atunci, se descurcă pe cont propriu. Fie cu maşinile personale, fie cu transportul în comun.
În gara din Întorsura Buzăului staţioneaza de un an de zile trenul care a trecut cu câteva minute înainte ca podul să se dărâme. La momentul acela în vagoane se aflau zeci de oameni care mergeau din Braşov către casă.
Pe de altă parte, CFR Infrastructură spune că proiectul este programat să fie scos la licitaţie în luna august a acestui an.
Iar valoarea estimată numai pentru expertiza tehnică este de 350 de mii de lei, bani asiguraţi din Bugetul de Stat. Iar din 2020, ar trebui teoretic să înceapă lucrările de execuţie pentru construirea podului căii ferate.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰