Roșiile românești, din piață în hipermarketuri
Tarabele cu legume româneşti s-au mutat în hipermarketuri. Producătorii din sudul ţării au încheiat contracte cu marile lanţuri de magazine pentru a-şi putea vinde mai uşor marfa.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Tarabele cu legume româneşti s-au mutat în hipermarketuri. Producătorii din sudul ţării au încheiat contracte cu marile lanţuri de magazine pentru a-şi putea vinde mai uşor marfa.
Diferenţa de preţ nu este mare faţă de piaţă. Kilogramul de legume este mai scump cu cel mult un leu. În doar două săptămâni, ardeii lui Vlad Gheorghe vor ajunge din solar direct în marile lanţuri de magazine. Produce în jur de 400 kilograme de ardei, cam cât vinde într-o singură zi un hipermarket. Aşa că a decis să-i convingă şi pe alţi fermieri să se asocieze cu el şi vândă împreună.
În fiecare săptămână zeci de tone de roşii, ardei, dovlecei sau vinete ajung în hipermarketurile din Capitală. Producătorii încep munca de recoltare de la primele ore ale dimineţii, pentru ca mai apoi s-o trimită la centrele de colectare. Acolo legumele sunt sortate în funcţie de cantitate şi calitate şi în câteva ore marfa este încărcată şi dusă direct în magazine.
Astfel, producătorii nu mai sunt nevoiţi să vândă marfa la intermediari. Pentru un kilogram de ardei vândut în hipermarket, producătorul va primi 3 lei. În cazul roşiilor, preţul plătit de comerciant pentru un kilogram este în jur de 2 lei. Mai ieftini sunt castraveţii şi dovleceii.Marile magazine vând apoi marfa la preţuri duble.Un kilogram de roşii costă aici 4,5 lei. Castraveţii şi dovleceii se vând însă la preţuri între 1,5 şi 2 lei. De dragul gustului, românii cumpără.
Comparativ, în pieţe un kilogram de roşii este cu 50 de bani până la un leu mai ieftin. Dar şi acolo, de cele mai multe ori, adaosul comercial ajunge tot în buzunarele intermediarilor. Singura problemă a producătorilor rămâne însă vremea. Ploile din ultima vreme şi temperaturile scăzute au redus producţia cu aproape 20 de procente
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰