Românii, campioni la returnarea produselor cumpărate online. După sărbători, 3 din 10 colete se întorc în magazine
Sfârşitul de an ne-a prins în febra cumpărăturilor: am comandat online mai mult ca niciodată. Doar că socoteala de pe site nu s-a potrivit cu cea de acasă. Iar numărul retururilor a fost uriaş. Din 10 produse cumpărate, 3 s-au întors luna aceasta în depozit în cazul celui mai mare site de fashion din România. Mai ales rochii, pantaloni şi cămăşi.
În lunile Noiembrie şi Decembrie a fost record de comenzi online, cele mai mari cifre din istoria comerţului electronic din România. Iar acum, în luna Ianuarie, ar putea fi fruntaşă la capitolul retururi.
Robert Berza - manager general magazin online: Vedem că faţă de anul trecut retururile au crescut cu 3% în cazul nostru. Dacă anul trecut, aveam apropo de produsele plecate din depozit, aproape 27% din ele se întorceau, anul acesta cifra este mai aproape de 30%.
Cele mai multe retururi s-au înregistrat după Black Friday, însă inclusiv după sărbători oamenii au început să contacteze magazinele online pentru a da înapoi anumite produse.
Raluca Radu - specialist e-commerce: Pe parte de fashion se returnează cel mai mult rochii, pantaloni şi cămăşi. Pe internaţional este foarte crescut numărul celor care cumpără, le folosesc efectiv la un eveniment şi le returnează apoi.
- Bucureștenii s-au înghesuit la mall în prima zi din 2022. Cine a ieșit la plimbare s-a bucurat de o vreme ca de...
- Cina festivă de Revelion, livrată la ușă. Un meniu pentru şase persoane, cu aperitive, friptură şi desert...
- Proba nervilor s-a dat la cumpărăturile de pe ultima sută de metri: Clienţii sunt extraordinar de iritaţi
Clienţii trimit coletele inapoi la magazine
Fenomenul se resimte mai puţin în cazul magazinelor fizice, care din punct de vedere legislativ nu sunt la fel de flexibile cu procesul de returnare.
Sorin Mierlea - preşedinte Infocons: Poţi să returnezi un produs, dacă îl cumperi online, în cele 14 zile confrom legii, fără niciun fel de justificare. Dar atenţie, nu îl poţi returna dacă ai cumpărat fizic din magazin ////şi dacă nu are un defect de fabricaţie care nu poate fi reparat în 2 săptămâni.
Timp de 30 de zile, în orice magazin din ţară, cu bonul fiscal. Atât. Nu e complicat. Şi să nu aibă eticheta interioară şi exterioară tăiată. Sunt, evident, şi situaţii în care nu este posibil returul. În cazul produselor personalizate sau a celor persiabile. Mulţi comercianţi îngreunează intenţionat procesul de retur, tocmai pentru a evita costurile şi eforturile logistice.
Sorin Mierlea - preşedinte Infocons: Am returnat produsul, trebuie să ne returneze banii în 15 zile. Nu ni-i returnează, neapărat reclamaţii şi să solicităm dobânda interbancară, altfel nu facem finanţare din banii noştri. Dacă vrea agentul economic finanţare, să se împrumute de la bancă, nu din banii consumatorului.
Dreptul de retur este valabil timp de 14 zile calendaristice de la momentul intrării în posesie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰