Antena Meniu Search
x

Trenul, o afacere doar pentru naşi

Pentru un loc la cuşetă, pe rutele lungi, şpaga e de cel puţin o sută de lei. Şi te alegi doar cu patul, dar poţi să fumezi ca un turc. Drumul este lung şi oricum e cu întârzieri. Reporterii Observator au demonstrat că trenul româneasc a devenit cel mai prost şi cel mai scump mijloc de transport.

Vezi și

Pentru un loc la cuşetă, pe rutele lungi, şpaga e de cel puţin o sută de lei. Şi te alegi doar cu patul, dar poţi să fumezi ca un turc. Drumul este lung şi oricum e cu întârzieri. Reporterii Observator au demonstrat că trenul româneasc a devenit cel mai prost şi cel mai scump mijloc de transport.

Negocierea are loc chiar pe peronul Gării de Nord. Cu 100 de lei, controlorul îţi oferă cabină cu două locuri la clasa I în vagonul de dormit pe ruta Bucureşti-Oradea. Drept răsplată, angajatul CFR dă de înţeles că poţi să şi fumezi în tren.

Pe ruta Bucureşti - Oradea, preţul unui bilet de tren la vagonul de dormit ajunge la 250 de lei. Preţul scade pentru cei care aleg cuşeta la clasa a doua, dar nu mai mult de 146 de lei. Cei care nu vor loc de dormit plătesc între 115 şi 174 de lei. Scump, având în vedere că durata călătoriei este de 12 ore la care se adaugă întârzieri de zeci de minute indiferent de anotimp.

Cei 600 de kilometri pot fi făcuţi, însă, mult mai ieftin şi mai repede cu alte mijloace de transport. Călătoria cu microbuzul nu depăşeşte 10 ore iar preţul biletului este de 115 lei. Cine vrea să folosească maşina personală ajunge la destinaţie în 8 ore şi plăteşte pentru un plin 270 de lei. Aproape cât un bilet de tren.

Şi datele oficiale arată că, din cauza întârzierilor şi a preţului ridicat, numărul de călători în tren s-a înjumătăţit. În prezent, sub 50 de milioane de români aleg să meargă cu acest mijloc de transport. Viteza medie de deplasare a trenurilor este de 45 de kilometri la oră.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri sociale » Trenul, o afacere doar pentru naşi