SPECIAL! Un artist din Cluj transforma sarmele in adevarate opere de arta
Daca pictorii au panza, sculptorii folosesc lemnul sau piatra, pentru un tanar artist din Cluj, sarma a devenit o adevarata muza. Cu multa migala si pricepere, transforma orice bucata de sarma intr-o opera de arta personalizata.
Cei mai multi dintre noi am fi tentati sa ignoram o sarma. Sau, in cel mai optimist scenariu, sa nu-i vedem decat utilitatea practica. Nicidecum cea artistica. Nu este si cazul lui Paul Cordos, artistul care transforma sarma in amintiri nepretuite: “Asta e un fel de new art. Un nou curent, care intra acum pe piata, sunt vreo 30 de oameni care fac in lume. E-o sarma banala. E-o sarma pe care cineva o arunca la un moment dat. Eu i-am gasit o utilitate”.
Si a transformat-o intr-un stil de viata. Nu va ganditi ca s-a intamplat peste noapte sau ca i-a fost usor. Cand esti pionierul unui nou curent, nu prea ai de la cine sa inveti: “A fost o perioada de cativa ani in care am invatat singur, pentru ca din pacate sau nu stiu daca din pacate neaparat, nu se invata, nu se preda nicaieri sarma si metode de modelaj in sarma. Asta am invatat in Paris. De fapt am ales materialul asta dupa ce am vazut o piesa de-a lui Brancusi, care se numeste La Signal. Am gasit vreo 30, 40 de materiale si dupa ce m-am jucat cu ele, am gasit astea doua. Sarma galvanizata si sarma neagra, care se preteaza pentru vopsit, pentru nuante in general”.
Arta lui Paul are insa si avantaje: “Esti mobil, poti sa te duci oriunde, pe strada in cluj, in siibu oriunde in tara pot sa ma duc cu colacul de sarma si pot sa incep sa fac. Asta este o chestie fantastica, care iti da o libertate si o independenta creativa iesita din comun”, spune tanarul artist.
Arta e cu atat mai frumoasa cu cat devine si utila. Dintr-o banala sarma se pot confectiona suporturi pentru bijuterii. Numai bune pentru agatat bratari sau cercei
Azi e in Cluj, maine la Sibiu, peste o saptamana la Paris. Oriunde s-ar duce, lumea curioasa roieste in jurul tarabei sale. Realizarea unei opere din sarma poate dura de la cateva ore la o zi intreaga. Depinde de ce vrea clientul. Dar mai ales de principiul pe care Paul a ales sa-l aplice in munca sa: “Totul este intr-o singura linie si nu numai la scris este vorba, ci in majoritatea obiectelor pe care le fac, vreau sa le fac dintr-o singura bucata. Nu folosesc aparate de sudat, sisteme de lipire sau alte lucruri. Mi-e foarte simplu. Sunt la nivelul la care ma joc cu materialul, modific literele, dau marimea, totul e din ochi”.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰