Galerie foto (P) Schema AAARRR sau ABC-ul pentru o agenție de marketing online eficientă
E-marketingul, a cărui apariție este legată de începutul anilor ’90 – odată cu lansarea primei unelte de căutare pe Internet (Archie), urmată de apariția World Wide Web în 1991, respectiv crearea primului banner clickable în anul 1994 –, nu mai înseamnă în prezent o noutate pentru nimeni.
Domeniul s-a răspândit treptat la scară largă și a căpătat numeroase valențe, astfel încât azi putem spune că aproape oricine „e liber” să practice asemenea activități. Mai cu seamă dacă ne raportăm la rețelele de socializare precum Facebook sau Instagram, la care toată lumea are acces gratuit și orice brand se poate promova astfel cu un minimum de resurse.
Cu toate acestea, pentru rezultate notabile, promovarea pe Internet nu se face „după ureche”, iar brandurile care țin cu adevărat la imaginea lor apelează întotdeauna la o agentie marketing online; preferabil, cu servicii integrate.
De ce? Pentru că o agenție de marketing online cu adevărat eficientă în anul 2021 nu doar că va folosi toate tehnicile/tool-urile moderne și disponibile, aparent la îndemâna oricui, ci va construi clientului în primul rând o strategie solidă, fezabilă – care, urmată pas cu pas (încet, dar sigur), va „ridica” brandul cât mai sus.
Practic, chiar dacă nu putem afirma cu tărie că există o rețetă universal valabilă (de succes) în promovarea pe Internet, putem lua totuși în considerare existența unui așa-zis ABC. Unul pe care o agenție marketing online de top va ști cum să-l parcurgă și să-l implementeze astfel încât să preîntâmpine orice risc și să îndeplinească toate obiectivele propuse.
În termeni liberi, vorbim despre concepte precum analiză și strategie, „piatra de temelie” a oricărui business. În termeni specifici, ne referim la mult clamata schemă Pirate Metrics, inventată în anul 2007 de către ilustrul Dave McClure, cunsocut și ca ,,investitorul din Silicon Valley”.
Pirate Metrics sau Pirate Funnel (AAARRR) e o schemă utilizată frecvent de o agenție marketing online pentru a pune în dezbatere cele mai importante 6 aspecte pe care trebuie să le aibă în vedere orice plan de promovare, inclusiv unul derulat pe Internet. Pe scurt, schema de bază presupune:
-
Awareness – La câți potențiali clienți ajunge mesajul tău?
Acest aspect indică faptul că, în primul rand, orice strategie de marketing digital trebuie să-ți aducă vizibilitate!
-
Acquisition – Ce trafic înregistrează site-ul tău?
În acest punct, trebuie să-ți propui că rata de respingere a website-ului (magazin online sau pagină de prezentare servicii) să fie cât mai scăzută.
-
Activation – Câți utilizatori interacționează direct cu site-ul tău?
Abonarea la newsletter, detaliile ce țin de UX (User Experience) etc. contribuie la convertirea vizitatorilor, iar acest aspect nu trebuie pierdut din vedere!
-
Retention – Câți dintre utilizatori revin pe site-ul tău?
Conform unui studiu publicat de Harvard Business Review, este de 25 de ori mai greu să câștigi un client nou decât să păstrezi unul deja existent. Aceasta este, totodată, o premisă pe care mulți freelanceri, de pildă, o vor trece cu vederea, spre deosebire de o agenție marketing online cu experiență.
-
Revenue – Ce venituri generează business-ul tău online?
Monitorizarea încasărilor, raportată la investiția promovării, este un alt aspect ce trebuie sa facă parte din ABC-ul unui plan de e-marketing eficient.
-
Refferal – Câți utilizatori recomandă site-ul tău altor persoane?
Clasica tehnică de tipul word-of-mouth poate fi cu siguranță „convertită” și la mediul digital, cu ajutorul specialiștilor.
Așadar, e-marketingul nu e doar o tehnică, un talent, ci și o „știință”. Care, ca orice ramură de activitate, are la baza sa principii studiate și aplicate. Altminteri, lăsate la „voia întâmplării”, rezultatele promovării vor fi volatile!
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰