(P) Servicii SEO: controverse și convingeri
Ca tehnică de marketing online ce oferă beneficiarilor săi rezultate optime de promovare, serviciile SEO reprezintă indubitabil cea mai dezirabilă și realizabilă cale către succesul antreprenorial (desfășurat în mediul virtual) pe termen lung. Când spunem „beneficiari”, ne referim atât la clienți mici, cât și medii sau chiar de mare anvergură, precum magazine digitale ori pagini web de prezentare a companiilor.
Un pachet de servicii SEO (Search Engine Optimization), implementat corespunzător de o agenție de profil cu vastă experiență, cum este www.iagency.ro, are drept scop stimularea traficului organic pentru site-ul care apelează la o astfel de metodă de promovare, alături de îmbunătățirea experienței utilizatorului (UX) pe paginile navigate, finalitatea procesului fiind aceea de a influența creșterea ratei de conversie.
Creșterea ratei de conversie presupune ca un număr cât mai mare de utilizatori de Internet care ajung pe site-ul în cauză, aflându-se în căutarea unei oferte de servicii sau produse relevante brandului accesat, să devină din potențiali clienți (persoane interesate), cumpărători efectivi. Astfel, aceștia fiind convinși de conținutul găsit, poate avea loc încheierea unei tranzacții digitale între cerere și ofertă, iar nivelul încasărilor pentru business-ul respectiv va crește prin repetarea acestui parcurs.
Este limpede faptul că serviciile SEO sporesc vizibilitatea site-urilor în Google, cel mai utilizat motor de căutare, crescând cu alte cuvinte brand awareness-ul și numărul de utilizatori care aderă la acel brand, accesându-i site-ul și chiar devenind clienți fideli ai acestuia.
Urmărind propulsarea site-urilor cât mai sus în lista de rezultate Google (SERPs), targetând anumite cuvinte cheie și expresii de căutare, un pachet de servicii SEO „convinge” prin activități eminamente strategice:
- auditul site-ului sau crearea paginii de la zero, după caz;
- research de keyword-uri;
- crearea arhitecturii site-ului;
- optimizarea tehnică a site-ului;
- optimizarea on-page și off-page / crearea de conținut și backlink-uri;
- monitorizarea permanentă a traficului și a concurenței etc.
Cu toate că putem contoriza nenumărate argumente și convingeri în favoarea SEO, există și câteva „controverse” ce planează asupra domeniului. Spre exemplu:
Cei mai mulți dintre clienți nu înțeleg domeniul
Clienții care apelează pentru prima dată la SEO au, deseori, așteptări nerealiste – cum ar fi rezultatele de pe o zi pe alta, deși acestea apar, în mod notabil, în câteva luni de zile. Explicația? Ca parte componentă a SEM (Search Engine Marketing), procesul de optimizare SEO este unul foarte vast, necesitând consecvență.
„Regulile jocului” nu sunt foarte clare
Domeniul SEO este foarte complex și permanent schimbător. Întrucât Google își updatează periodic algoritmii, nu există o „rețetă” universal valabilă, care să funcționeze unitar oricând și pentru orice tip de business. Mai mult, în cazul unei decizii greșite, Google te poate penaliza fără a te înștiința!
Interpretările greșite
Schimbările și actualizările algoritmilor Google, uneori prea ambigue, pot fi greșit interpretate chiar și de către specialiști, apărând astfel erori de strategie. Mai departe, neînțelegerile dintre diversele departamente (IT, Tehnic, Creativ) îngreunează în anumite situații desfășurarea activității.
Toate aceste „controverse” pot fi, însă, eludicate în urma unei discuții preliminare între viitorul client și specialistul în servicii SEO, pentru a face lumină cu privire la ce înseamnă această tehnică de marketing online, cum funcționează și în ce măsură poate contribui realmente la creșterea business-ului digital.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰