Liderul sindical de la metrou are salariu mai mare decât Klaus Iohannis. Ce avere are Ion Rădoi
Ion Rădoi, şeful sindicatului de la metrou, acuzat că ar fi în spatele grevei din subteran care a blocat traficul în 26 martie 2021, are un salariu impresionant. Conform declaraţiei de avere, acesta câştigă mai mult decât preşedintele Klaus Iohannis.
De Cornel Preda la 10.05.2021, 17:03Ion Rădoi este şeful "Unitatea - Sindicatul Liber din Metrou" şi conduce și Federația Sindicatelor din Transporturi, TRANSLOC și Servicii Publice. Fost parlamentar PSD, Ion Rădoi este artizanul grevei spontane din 26 martie de la Metrorex şi are un venit consistent din funcțiile pe care le deține.
Potrivit ultimei declaraţii de avere, publicată pe declaratii.integritate.eu, Ion Rădoi are un salariu anual de 227.882 lei, ceea ce înseamnă aproape 19.000 de lei pe lună - echivalentul a 3.850 de euro.
Suma s-a dublat față de anul 2017 când Rădoi lua doar 117.000 de lei anual, însă este cu atât mai impresionantă cu cât o depăşeşte pe cea încasată de Klaus Iohannis pentru funcţia de preşedinte al României. Conform declaraţiei de avere din acelaşi an, Klaus Iohannis a obţinut 179.735 de lei, adică aproape 15.000 de lei pe lună - echivalentul a 3.050 de euro.
Ce avere are Ion Rădoi
Pe lângă faptul că are un venit lunar de aproape 19.000 de lei, Ion Rădoi deține și o avere consistentă.
Ion Rădoi are un apartament de 90 de metri pătraţi în Bucureşti, o casă de locuit moştenită în Giurgiu şi două case de vacanţă: una în Sinaia, dobândită în urma divorţului, şi alta în Cândeşti, judeţul Dâmboviţa.
Fost lider al organizaţiei PSD Giurgiu, Ion Rădoi a cumpărat şi mai multe terenuri în judeţ. Are 4 hectare de teren agricol şi aproape un hectar intravilan. De asemenea mai are un teren cu regim forestier în Bacău şi încă un hectar extravilan în Dâmboviţa.
Liderul sindical deţine şi bijuterii şi ceasuri în valoare de 6.500 de euro, dar şi o maşină, Audi A6, mai veche, din 1999.
Cine este Ion Rădoi
Ion Rădoi a absolvit Facultatea de Electronică din București și Facultatea de Telecomenzi Feroviare, dar și studii sociale și sindicale.
A intrat în Parlament în 2000, din partea PDSR, devenit ulterior PSD. În legislatura din perioada 2004-2008, Ion Rădoi a fost senator PSD Giurgiu.
Ion Rădoi a lucrat la Telemecanica Trafic Metrou din București, apoi a devenit președinte la Unitatea Sindicatul Liber Metrou, vicepreședinte al Blocului Național Sindical și președinte al Convenției Naționale a Transporturilor.
Legăturile dintre USLM și Sindomet Servcom SRL
De-a lungul anilor, acesta s-a opus în nenumărate rânduri miniștrilor care s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor. A negociat cu fiecare, an de an, pentru bine angajaților Metrorex, mulți cedând în fața presiunilor, metroul fiind cel mai important mijloc de transport în comun din București.
Unitatea Sindicatul Liber Metrou deţine firma Sindomet Servcom SRL care are contracte cu Metrorex pentru spaţiile comerciale și pentru spațiile de publicitate, însă deţine şi un complex turistic în zona Buşteni, cu reduceri de 99% pentru angajații Metrorex, astfel încât aceştia îşi pot petrece concediile acolo.
Sindomet Servcom a câștigat sume impresionante din închirierea spațiilor comerciale de la metrou, circa 5.000 de metri pătrați. În acest contract, expirat din 2018, Sindomet lua 75%, iar Metrorex - deținătorul spațiilor comerciale - doar 25% din chirii. A fost motivul pentru care Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, l-a numit „liderul de cartel” când a iniţiat protestul la metrou deoarece pentru el nu contează bucureştenii, ci banii pe care îi controlează. „Rădoi, s-a terminat! Ceea ce ai făcut zeci de ani nu mai merge!”, i-a transmis ministrul Transporturilor.
Greva spontană de la metrou și desfiinţarea spațiilor comerciale
Haosul de la metrou a venit după ce, în mai puţin de o săptămână, toate spaţiile comerciale din galeriile de evacuare ar urma să fie desfiinţate. Metrorex a justificat decizia prin faptul că ar fi puşi în pericol călătorii în caz de evacuare de urgenţă. Sindicatul, cel care controlează chioşcurile, spune că de fapt e un război declarat de ministrul Transporturilor.
Cătălin Drula, ministrul Transporturilor, a catalogat greva de la metrou că fiind "o acțiune ilegală", susținând că miza este reprezentată de "afacerile oneroase cu închirierea de spații comerciale".
"Nu va lăsăți amăgiți: miza ocupării ilegale a unor şine de metrou nu o reprezintă binele angajaților. Nu, miza o reprezintă afacerile oneroase cu închirierea de spații comerciale. E dincolo de orice bănuiala având în vedere notificarea trimisă ieri pentru evacuarea spațiilor ocupate ilegal după expirarea contractului dintre Metrorex și firma sindicatului USLM în 2018. O firmă, un sindicat vor neapărat să capuşeze Metrorex în liniște, în continuare", a scris Cătălin Drula pe Facebook.
O şedinţă de urgenţă a fost organizată de reprezentanţii Primăriei, Prefecturii şi reprezentanţi din Ministerul Transporturilor şi MAI pentru a găsi soluţii în vederea gestionării situaţiei de criză. Între timp, mii de bucureşteni care au trebuit să ajungă la muncă în această dimineaţă sau să-şi ducă copiii la şcoală au trebuit să găsească soluţii alternative, motiv pentru care haosul s-a mutat din subteran la suprafaţă, oamenii fiind nevoiţi să se înghesuiască în autobuze şi tramvaie; traficul a fost de altfel îngreunat. Poliţia şi Jandarmeria au anunţat deja că protestatarii vor fi sancţionaţi pentru că nu au respectat legea, mai ales că au fost filmați cum fumează și nu respectă distanțarea în subteran.
Problema continuă să afecteze întreaga populaţie din cauza evitării unei discuţii directe între sindicalişti şi prefectul Capitalei. Acesta din urmă a menţionat că nu ştie ce cer sindicaliștii blocați la metrou, pentru nu au dorit să discute cu el, iar reprezentanții lor nu i-au răspuns la telefon.
Motivele din spatele protestului
Pe pagina de Facebook a Sindicatului Liber Din Metrou, angajații au transmis și continuă să transmită mesaje prin intermediul cărora își spun păsul. Oamenii cer demisia ministrului Drulă, a directorului Metrorex și se plâng de salarii mici și condiții grele de muncă:
"Nu mai manipulați presa, oamenii din metrou sunt supărați pentru intimidare și masurile pe care le,, coaceți în culise., fără sa-i consultați. NU spatiile comerciale sunt motivul revoltei salariaților din metrou. Noi nu putem muncii fără sa respectam instrucțiunile de serviciu, nu servicii, pe care ne obligați sa le încalcăm. Metroul este datoria noastră! Îl apărăm pana la sfârșit! UNITATE", se arată într-unul dintre mesaje.
Ion Rădoi, fost parlamentar PSD, a declanșat protestul la o zi după ce Metrorex a notificat firma sindicatului care administrează spațiile comerciale din stațiile de metrou să le elibereze până în 2 aprilie. Contractele de muncă încetate din 9 martie până în prezent au fost doar în cazul persoanelor care s-au pensionat şi nicio altă măsură de încetare a contactelor de muncă nu a fost dispusă, anunță Metrorex.
Prim-ministrul Florin Cîţu a reacţionat după greva spontană, susținând că acţiunea sindicaliștilor este una ilegală și vrea ca ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, să ia măsuri urgente în acest caz.
'Un fost deputat PSD, care vede că îi dispar sinecurile, face un protest ilegal. Despre asta este acțiunea ilegală care a blocat metroul în această dimineață. Din punctul meu de vedere, nimeni nu este mai presus de lege, asta i-am transmis domnului ministru și trebuie să ia măsuri. Bucureștenii nu trebuie să sufere pentru că un fost deputat pesedist își pierde sinecuri. Am transmis același mesaj domnului ministru Bode'' a scris Florin Cîţu pe Facebook.
Cornel și-a descoperit pasiunea pentru jurnalism încă din anii gimnaziali, când se trezea la 5 dimineața și mergea la chioșcul de ziare pentru a face „revista presei”. ...
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰
Stiri Sportive Citește și