Antena Meniu Search
x

Video Obiceiurile din pandemie ne reorganizează viaţa. Ce s-a schimbat şi cât ne costă aceste schimbări

Pandemia ne-a crescut apetitul, însă ne-a reorganizat timpul liber. Dacă în primul an de criză sanitară ne-am transformat cu toţii în chefi în propriile bucătării, în al doilea au crescut cu 20 la sută vânzările la produsele semipreparate sau gata gătite.

de Ioana Matei

la 24.01.2022, 21:21

Vezi și

Pizza, plăcinte, crochete de peşte sau cartofi gata prăjiţi. Cu aşa ceva ne-am umplut coşurile de cumpărături în ultimul an. "Când te grăbeşti, sunt cele mai bune", este de părere o femeie. "A fost mult mai la îndemână probabil să îşi pună o pizza la cuptor, să facă un hamburger rapid, de aceea au crescut vânzările în această zonă", explică Loredana Samoilă, reprezentant retailer. Şi mâncarea gătită ... de alţii a câştigat teren. "Musaca de cartofi, foarte bună, am mai luat o dată. Şi salată de varză", povesteşte o femeie. "Anul trecut am vândut un milion de porţii de supe şi ciorbe, la nivel de reţea. Iar produsele gătite au succes inclusiv online. Comenzile la nivel de reţea s-au triplat, în 2021", spune Alexandru Ioniţă, reprezentant magazin.

Recomandarea nutriţionistului

Chiar dacă salvează timp petrecut în bucătărie, mancarea semi şi gata preparată ar trebui să fie o soluţie de urgenţă, nicidecum o obişnuinţă. Indiferent de produs, nutriţioniştii ne recomandă să învăţăm să citim cu atenţie etichetele. Potrivit legii, producătorii sunt obligaţi să treacă ingredientele în ordinea cantităţii folosite. Aşadar, dacă are prea mult zahăr un produs, ar fi bine să ne îndreptăm către un altul. La fel de importante sunt şi valorile nutriţionale ale produsului. Trebuie să ne uităm câte calorii are, dar şi care este ponderea macronutrienţilor. 

"De multe ori, ele au un exces de carbohidraţi şi, apoi, lista de aditivi, pentru că multe dintre aceste produse pot conţine aditivi alimentari. Evident, şi modul de preparare este extrem de important. Adică, să evităm alimentele deja prăjite", recomandă Cristian Mărgărit, nutriţionist. Fructele congelate sau salatele gata preparate ar fi variante mai sănătoase. "Eu le pun în prăjituri, că astea le iau pentru un brownie cu cireşe sau îşi fac băieţii smoothie din ele", spune o femeie. 

Pe acelaşi subiect

Tot mai mulţi români îşi iau animale de companie

În timpul restricţiilor, şi singurătatea şi-a spus cuvântul. Doi din zece români şi-au luat un animal de companie. "Cred că am mai adunat patru, de pe stradă. Patru puiuţi", povesteşte o clientă. "Au crescut destul de mult vânzările pe hrana de animale, pe accesorii. Undeva spre 15%", arată Cristian Enciu, medic veterinar.

"Ne-am adaptat foarte repede şi ne-am şi schimbat foarte repede obiceiurile în aceşti doi ani şi cred că mergem într-o zonă în care digitalul şi comoditatea cu care ne-a obişnuit digitalul va câştiga foarte mult teren", susţine Adrian Măniuţiu, analist economic.

Vânzări în creştere în mai multe domenii

Şi aspectul fizic a contat mai mult, anul trecut. Vânzările produselor de înfrumuseţare au crescut cu 20%, după ce, la începutul pandemiei au scăzut cu 6 procente. La polul opus, s-au aflat produsele de îngrijire a casei, unde vânzările au stagnat, ca urmare a stocurilor de dezinfectanţi pe care le-au făcut românii, în primul an de criză sanitară. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri economice » Obiceiurile din pandemie ne reorganizează viaţa. Ce s-a schimbat şi cât ne costă aceste schimbări