Video Aeroportul Henri Coandă intră în renovare. Investiție de peste 112 milioane de lei pentru un nou terminal
În prag de sezon estival, cel mai mare aeroport din ţară intră în reparaţii. De săptămâna viitoare, românii care au zboruri programate de pe Otopeni vor avea parte de deranj, zgomot şi praf. Se vor schimba finisajele, mobilierul şi tavanul. Investiţia este una uriaşă, iar şantierul se va întinde pe câţiva ani.
Aglomerat, cu bucăți de tavan căzute, mizerie, pereți scorojți, podele murdare și un sistem de aer condiționat care nu face față, Aeroportul Henri Coandă nu a fost modernizat în totalitate niciodată. În următorii doi ani și jumătate, terminalele vor trece printr-o transformare completă.
Primele lucrări vor începe luni chiar la terminalul plecări. Vor fi schimbate pardoseala, faianța, stâlpii, instalațiile electrice și de aer condiționat. Pasagerii vor fi cei care vor suporta disconfortul, chiar în perioada verii, când aproape 5 milioane de călători tranzitează aeroportul Otopeni, adică 50.000 pe zi.
"Ar trebui să reprogrameze un pic lucrările pentru că praf, gălăgie, nu știi pe unde să o iei, trebuie să te orientezi, să te uiți după săgeți, ca și în traficul pe șosea. Atunci când e oră de vârf, încep lucrări"
"În momentul când începe lumea să meargă în vacanțe... nu cred că e o idee prea bună"
"Trebuie modernizare, nu se compară cu alte aeroporturi europene"
"Eu vin de la Madrid, sunt foarte multe zboruri, în fiecare minut intră un avion, sunt foarte multe terminale", spun turiştii.
De săptămâna viitoare va intra în reparații și culoarul de legătură între terminalele plecări și sosiri.
"Mai precis, o jumătate din această bucată, pentru ca pasagerii să aibă loc să treacă, și ulterior o facem și pe cealaltă jumătate.Sunt 30 de luni și, indiferent când ar începe, ar fi un disconfort pentru pasageri. Urmează să primim banchete smart pentru pasageri, unde ei își pot încărca telefoanele mobile"
Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor și corpurilor de clădire. Va fi instalat și un nou sistem de detectare a incendiilor.
Investiția depășește 112 milioane de lei
Proiectat pentru 6 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coandă a rămas mic. Primește un număr dublu de călători. În 2016 s-a promis un nou terminal. De abia acum, la aproape un deceniu distanță, a fost lansată licitația pentru proiectare. Lucrările ar putea începe anul viitor.
"Va fi un terminal modular, astfel încât, în câțiva ani de la începerea lucrărilor — doi, să zicem — pasagerii să înceapă deja să utilizeze noul terminal", spune Theodor Postelnicu, purtător de cuvânt CNAB.
Noul terminal va putea suporta un flux de 30 de milioane de pasageri pe an.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰