Antena Meniu Search
x

Tragedie evitată, după ce un avion a fost oprit pe Otopeni pentru că avea un geam fisurat

Emoţii, azi dimineaţă, pentru peste 140 de pasageri de pe aeroportul Henri Coandă. Chiar înainte de decolare, piloţii au constatat că unul dintre geamurile avionului era fisurat. Călătorii au fost debarcaţi pe pistă şi mutaţi într-o altă aeronavă.

de Redactia Observator

la 27.12.2019, 20:55

Vezi și

Emoţii, azi dimineaţă, pentru peste 140 de pasageri de pe aeroportul Henri Coandă. Chiar înainte de decolare, piloţii au constatat că unul dintre geamurile avionului era fisurat. Călătorii au fost debarcaţi pe pistă şi mutaţi într-o altă aeronavă. Experţii spun că dacă geamul ar fi cedat în aer, pe pasageri i-ar fi aşteptat o aterizare de urgenţă.

Cu puţine minute înainte de decolare, cei 147 de pasageri care se urcaseră în avionul cu destinaţia Helsinki au fost anunţaţi că trebuie să evacueze aeronava. Au fost toţi scoşi pe pistă.

În timpul verificărilor obligatorii dinaintea zborului, echipa care a inspectat aeronava a observat că un geam mobil din cabina piloţilor este fisurat. Pentru siguranţă, comandantul navei a decis să anuleze decolarea.

Geamurile avioanelor trebuie schimbate periodic din cauza presiunilor mari la care sunt supuse.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Pasagerii au fost mutaţi într-o altă aeronavă.

"Zborul a decolat la ora locală 10:44 de pe Aeroportul Otopeni cu destinația Helsinki, cu o întârziere de o oră și 44 minute", a fost anunţul companiei. 

Anul trecut, un avion cu destinaţia Barcelona a decolat de la Otopeni cu un geam din cabina pasagerilor crăpat. Aeronava s-a întors din drum, după ce un călător a sesizat echipajul de pericol.

O fisură în geam se poate transforma într-o spărtură, la presiunile pe care nava le suportă la peste 10.000 de metri înălţime. În astfel de cazuri, piloţii sunt nevoiţi să coboare rapid mai multe mii de metri, pentru a aduce aeronava la o altitudine la care se poate respira.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Cel mai grav incident petrecut recent pe Aeroportul Henri Coandă a fost însă în timpul unei aterizări. În vară, pneurile unei aeronave au explodat la atingerea pistei. Ancheta a arătat că roţile aveau din greşeală frâna activată atunci când au atins solul. Din fericire nu au fost victime.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Evenimente » Tragedie evitată, după ce un avion a fost oprit pe Otopeni pentru că avea un geam fisurat