Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Imagini exclusive: al doilea utilaj, "Sfânta Ana", a început săpăturile la metroul spre Otopeni

A pornit şi al doilea utilaj care sapă galeriile metroului spre Aeroportul Otopeni! Colosul care cântăreşte cât 600 de automobile a fost adus bucăţi din Turcia, iar asamblarea lui a durat două săptămâni. Acum lucrează 24 de ore din 24 şi avansează cu aproape 40 de metri pe zi. O echipă Observator a coborât în subteran şi a filmat în premieră lucrările spectaculoase. 

de Cristi Popovici

la 29.05.2025 , 19:39

Punctul zero al săpăturii - stația Tokyo, în zona Băneasa. De aici, două cârtițe uriașe înaintează spre Bucureşti, zona 1 Mai, câte una pe fiecare sens de mers al viitorului tren subteran. În imagini este utilajul de forat botezat "Sfânta Ana", care a început săpăturile chiar în această săptămână. Are o lungime de 105 metri, cântărește aproximativ 600 de tone, iar scutul de foraj are un diametru de aproximativ 6,60 metri. 

Maşinăria lungă cât un teren de fotbal lucrează acum pe traseul viitoarei Magistrale 6, între stațiile Tokyo și 1 Mai. Pe măsură ce sapă şi scoate pământul, montează inelele de beton care formează tunelul. 

"Cinci bolţari plus bolţarul de cheie formează un inel. Un inel are lăţime un metru jumate. TBM-ul lucrează în două etape, faza de săpare şi faza de montare inele", arată un inginer.

Articolul continuă după reclamă

Săpături la metroul spre aeroport

Primul utilaj a fost pus în funcţiune acum aproape două luni. Aşa arată tunelul săpat de prima cârtiţă. Are aproximativ 150 de metri lungime. Este compus din inele din beton armat, care se combină între ele. Diametrul interior al tunelului este 5 m 70. În aproximativ 2 luni se vor termina săpăturile până la prima stație, cea de la Aeroportul Băneasa.

Magistrala 6 va avea peste 12 staţii şi va costa aproape două miliarde de euro. "Termenul este 2028 pentru secţiunea de sud şi 2029 pentru secţiunea de nord, inclusiv partea de finisaje. Se va putea circula la nivel de metrou până la aeroportul Otopeni", spune Ionel Scrioşteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.

Metrorex a anunțat și achiziția a 12 trenuri noi pentru linia de aeroport, care vor costa 200 de milioane de euro. Înainte, însă, compania trebuie să pună în mişcare 10 garnituri construite de Alstom în Brazilia pentru magistrala Drumul Taberei. Vagoanele stau în depou pentru că nu au autorizaţie de circulaţie.

Cristi Popovici Like

Nu poți să fii jurnalist dacă nu iubești adrenalina, provocările și, mai ales, oamenii. Este una dintre cele mai palpitante meserii din lume.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Evenimente » Imagini exclusive: al doilea utilaj, "Sfânta Ana", a început săpăturile la metroul spre Otopeni